Váš kredit v eTarget byl zvýšen o 75 Kč

…to je přibližně předmět emailu, který mi dorazil ze slovenského eTargetu, ve kterém (mj.) vedu kampaň. To by byla celkem pozitivní zpráva, kdybych z dalšího textu nezjistil, že nám někdo proklikává inzeráty.

Podle emailu prý automat zjistil, že pravděpodobně dochází k neoprávněnému proklikávání našich inzerátů (což mohl poměrně jednoduše analýzou IP adres) a vrátil nám tedy část kreditu:

Otázkou je, kdo na takovém záškodnickém proklikávání může mít zájem – konkurence? Pochybuji že by byla tak naivní, aby si myslela, že nám těch pár korun může nějak uškodit.  Majitel webových stránek, na kterých se inzeráty zobrazovaly? Možná eTarget nestraší své „zobrazovatele reklamy“ tolik jako Google s AdSense…

Další otázkou je (a to by mě zajímalo mnohem více), jakým způsobem eTarget (příp. jiné PPC systémy) vrací kredit. Jestli poté, co z jedné IP adresy dojde k pěti proklikům? K deseti proklikům?

Každopádně je pěkné, že eTarget část kreditu vrátí sám od sebe a ne až poté, co bych na skutečnost musel upozornit.  Když jsem ten email četl poprvé, byl jsem nadšen jak jsou „hodní“ a jak se o nás starají. Teď jen přemýšlím, kolik takových neplatných prokliků „uniklo jejich pozornosti“. Snad mám jen nedůvěřivou fantazii…

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.