Dnes navazuji na předchozí články o psaní na web, jak správně navrhovat emailové rozesílky a psychologii prodeje. Využijeme infografiky společnosti Uberflip a povíme si, jaká slova nebo slovní spojení bychom měli používat v textech a výzvách k akci, aby měly co největší přínos.
Jak pokládat otázky?
- Na otázku „Dobrý den, mám 5 stránek. Mohu použít kopírku?“ odpovědělo ano 70 % dotázaných.
- Na otázku „Dobrý den, mám 5 stránek. Mohu použít kopírku? Musím si udělat nějaké kopie.“ odpovědělo ano 93 % dotázaných.
- Na otázku „Dobrý den, mám 5 stránek. Mohu použít kopírku? Spěchám.“ odpovědělo ano 94 % dotázaných.
10 nejpřesvědčivějších slov do inzerátu:
you, discover, easy, proven, save, money, guarantee, health, happiness, love, results
ty (vy), objevit, snadný, prokázaný, ušetřit, peníze, záruka, zdraví, štěstí, láska (milovat), výsledky
20 nejúčinnějších slov podle Davida Ogilvyho:
hurry, offer, sensational, easy, now, magic, miracle, compare, amazing, announcing, introducing, startling, wanted, remarkable, bargain, improvement, quick, suddenly, challenge, revolutionary
pospěšte si, nabídka, senzační, jednoduchý, teď, magický, zázračný, porovnat, úžasný, oznamuje, představujeme, překvapující, žádany (chtěný), pozoruhodný, smlouvat, vylepšený (zlepšený), rychlý, náhle, výzva, revoluční
Účinná slova podle způsobu použití
Sleva pro exkluzivní nabídky (VIP)
pouze pro členy, vyžadováno přihlášení, vyprodáno? plno? (class full), přijímání nových členů pozastaveno? (membership now closed), požádejte o pozvánku, staňte se jedním z našich beta testerů, exkluzivní nabídky, staňte se členem? (become an insider), buďte jedním z mála, získejte to dříve než všichni ostatní, buďte první, kdo o tom uslyší, pouze pro předplatitele
Vyvolání strachu
omezená nabídka, zásoby se zužují (sklady se vyprodávají), získejte je dokud jsou, sleva končí brzy, pouze dnes, k dispozici pouze 10 kusů, zbývají poslední 3, k dispozici pouze zde, zdvojnásoubujeme nabídku pouze po dobu následující hodiny
Naznačování bezrizikovosti
anonymní, pravý (věrohodný, opravdový), spolehlivý (zálohovaný), nejprodávanější, možno kdykoli zrušit, certifikovaný, zaručený (garantovaný), pevný (obrněný), doživotní, záruka vrácení peněz, bez povinností, bez udání důvodu, výsledky, bezpečný, vyzkoušený (testovaný), vyzkoušejte před nákupem, ověřený (ověřte si), bezpodmínečný
Obecně úspěšná slova
premiérový, základní, úplný (celistvý, kompletní), ušetřete, plus! (výhoda!), vytvořte, vylepšete, věřte (uvěřte), ihned, objevte, získejte (profitujte, vydělejte), naučte se, zjistěte, pochopte, účinný (mocný, silný, vlivný, rázný), nejlepší, vyhrejte, horká nabídka (hot special)
Slova navádějící ke sdílení
tajný, řekněte nám (sdělte nám, podělte se s námi), inspirujte, vezměte, pomozte, promujte (promote), zvyšte, vytvořte, objevte, zjistěte, vítěz, událost, sdílejte, vylepšený, vyvinutý, podívejte se, zkontrolujte
Díky za přehled. K tomuto tématu mohu doporučit Web Copy That Sells: http://www.amazon.com/Web-Copy-That-Sells-Revolutionary/dp/0814472494 . Nejde ani tak o návod jako spíš o přehled fungujících ukázek copywritingu.