Skončí prohlížení videa na internetu nepřekrývaného reklamou?

Video služby a videozpravodajství jsou na internetu čím dál více vyhledávané a navštěvované a tím i využitelné pro inzerci. To je velká příležitost pro provozovatele takových webů pro výdělek, zajímavá možnost zviditelnění pro inzerenty, ale i více nepříjemného obtěžování pro uživatele a diváky. Je konec prohlížení videa na internetu nepřekrývaného reklamou?

Videobannery můžeme rozdělit na tři skupiny:

– ty, které mohou být použity na pozicích standardních bannerů na jakékoli webové stránce

– ty, které se zobrazují při přehrávání jiného videa (před, během, po) – známe např. z Youtube

– ty, které mohou být vloženy jako další prvek do videa, na jehož pozadí se video přehrává.

Tento článek se bude věnovat novým možnostem u třetího z těchto případů.

Videoreklama na Google

Nejprogresivnějším hráčem na poli videoreklamy je pravděpodobně Google. Ten v současnosti zavádí možnost inzerovat u videí na Youtube tak, že se ve spodní pětině obrazu videa zobrazuje poloprůhledný pruh reklamy – grafika nebo text. Při kliku na tento pruh inzerent může nechat přehrát reklamní videospot, nebo uživatele přesměrovat na svůj web.

Tento pruh se zobrazuje několik sekund a např. po 30s se pruh zasune dolů pod obraz, čímž zmizí. Pruh může být grafický (viz výše) nebo textový:

Naživo si tento typ reklamy můžete prohlédnout zde.

Možné provedení reklamy nad videem může tedy být PiV – obraz ve videu, text ve videu a někteří zkoušejí i ViV – video ve videu, apod.

Nejjednodušším typem zobrazení reklamy přes video je zobrazení textu. Ten může být transparentní, takže nezakrývá tolik obrazu.

Dalším typem reklamy může být tedy obraz ve videu – někde na obrazovce s přehrávaným videem se zobrazí obrázek, logo firmy apod.

Video ve videu je velmi efektní, ale poměrně schizofrenní – funguje podobně jako televizní PIP (picture in picture) s tím, že zvuk je slyšitelný jen u původního videa, pokud si uživatel nezvolí, že chce slyšet zvuk reklamního videa.

Na co se tedy můžeme „těšit“?

Zanedlouho bude video na internetu tak populární, že videobannery bude zkoušet čím dál víc inzerentů (na rozdíl od standardních bannerů jsou reklamy ve videu uživatelem napřehlédnutelné) a provozovatelé webů budou chtít více zpeněžit tvorbu videoobsahu a náklady na technologie potřebné pro zavedení, ale i provoz videoserverů. Po současné přechodné době, kdy si uživatelé zvykali na výhody videa na internetu pomalu přichází doba, kdy většina přes internet přehrávaných videí bude rušena překrývající reklamou. Ale zůstanou zdarma. Tak už to na světě chodí.

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , , ,
One comment on “Skončí prohlížení videa na internetu nepřekrývaného reklamou?
  1. kidal7 napsal:

    Tydle reklamy mě pěkně ***** hlavně když to tam skáče u každýho videa… bych vraždil… produkty a služby, které jsou takto inzerovány, ze zásady nekupuji!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj