Seznam Tip: kolik zaplatí inzerent?

K prvnímu březnu 2011 Seznam představil slevomatovou službu Seznam Tip. Jaké jsou podmínky pro firmy, které by se tímto způsobem rády zviditelnily?

V první řadě firma musí poskytnout slevu alespoň 40%, poté platí ještě provizi Seznamu. Tato provize se liší v závislosti na tom, jestli už firma na Seznamu inzerovala (např. Sklik), nebo ne. Pokud inzerovala, tak je provize 25% vysoká, v opačném případě 30%.

Pokud tedy inzerent nabídne minimální slevu 40% a ze zbylých 60% zaplatí čtvrtinu (tedy dalších 15%) Seznamu, zůstane mu 45% ceny služby (píšu služby, protože výrobek se s takto sníženou marží prodává těžko, jak ostatně vidíme i u ostatních slevomatových služeb).

Platby navíc inkasuje Seznam, který je inzerentovi posílá až po 14ti dnech, prý kvůli zákonné možnosti
zákazníka odstoupit od smlouvy při nákupu na dálku.

Závěr

No, minimálně je zajímavé pozorovat, s jakou marží některé firmy pracují…

Start Seznam Tipu

A ještě k obchodnímu modelu při startovací akci, kdy Seznam nabízel 3 Fabie po 25 Kč. Ta byla víceméně založena na barteru, kdy Škodovka měla celý den na homepage Seznamu umístěné nové logo. Při výrobních nákladech na 3 auta se to Škodě při porovnání s cenami inzerce na Seznamu určitě vyplatilo.

.

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.