Reklamní prvky na Novinky.cz nově: důraz na Sklik a skyscraper

Novinky.cz redesignovaly a změnily umístění některých reklamních prvků. Kde se na nich nyní vyplatí inzerovat?

Vynechám prvky, které svoji pozici nezměnily a zaměřím se na ty, jejichž úspěšnost a proklikovost se přesunem na jinou pozici změní. Budu se zabývat především pozicemi inzerátů na stránkách se články.

Textové inzeráty s obrázkem, proužkový banner

Jednou z největších změn je nové umístění textových sdělení s obrázkem až pod článek, na úroveň upoutávek dalších tří článků. To může znamenat na jednu stranu snížení atraktivity formátu (ne každý čtenář dočte článek až dokonce, aby se mu zobrazily textové inzeráty), na druhou ale může působit jako rozcestník – uživatel dočte článek a přemýšlí, kam klikne dál. Odhaduji ale, že proklikovost bude nižší než dříve, kdy se inzeráty zobrazovaly vedle článku. To stejné platí i o proužkovém banneru, který se dříve zobrazoval v horní části stránky vedle článku. Teď se zobrazuje pod textovými obrázky:

Sklik

Naopak výrazně atraktivnější prostor dostaly inzeráty Skliku. Zobrazují se teď totiž přímo vedle několika posledních odstavců článku a vybízejí tedy k prokliku čtenáře, který po dočtení přemýšlí kam dál. Je otázka, jestli je to nejvhodnější reklamní prvek i třeba v politickém zpravodajství – obvykle inzerenti Skliku nepíší textové inzeráty, které by se dobře kontextově spojovaly s článkem o politice, ale u jiných témat to zajímavá pozice určitě bude.

Jedinečný prostor pro skyscraper

Obrovský prostor dostal skyscraper (vysoký banner). Pokud se nemýlím, tak se dříve zobrazoval až ve třetím sloupci (článek – textové inzeráty – skyscraper). Teď je to jediný reklamní prvek, který se zobrazuje vedle článku. Pokud si inzerent připlatí za sticky formát (banner zůstane na viditelné části obrazovky i při rolování), zobrazuje se čtenáři celou dobu čtení článku. Vzhledem k tomu, že čtenář vidí na obrazovce jen bílý podklad stránky, text a animovaný banner, nelze si skyscraperu nevšimnout a je to bomba pro brand buildingovou (ale i jinou, např. hardsellingovou) kampaň.

Znovu zkoušet

Uvidíme tedy, jak budou fungovat reklamní formáty na nových místech. Nám, kteří jsme měli vyzkoušené osvědčené fungující formáty, nezbyde nic jiného, než testovat znovu. Podle zkušeností se ale už teď dají vytipovat některé pozice, které budou fungovat velmi dobře.

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

0 Comments on “Reklamní prvky na Novinky.cz nově: důraz na Sklik a skyscraper