Reklama pro restaurace efektivně přes internet

Restaurace dokáží utrácet za různé málo efektivní, drahé či jednorázové reklamní akce, jako jsou slevomaty a letáky, ale nevyužívají mnohem efektivnější a levnější internetový marketing – protože neznají způsoby, jak ho využít a nevědí, jak výhodné to je. Jak tedy efektivně zpropagovat restauraci pomocí internetového a mobilního marketingu?

 

Přes internet nebo přes mobil? Přes obojí!

Ať už zákazník hledá firmu přes počítač nebo přes telefon, v obou případech hledá na internetu.

Všude čteme, že lidé vyhledávají lokální informace přes mobilní telefon. Podle Googlu budeme už příští rok přistupovat na internet přes mobilní telefony častěji než z počítačů. Přitom místní firmy na mobilech téměř neinzerují a utíká jim tak příležitost oslovit zákazníky, kteří je přímo hledají.

 

Vyhledávání restaurace Brno na Googlu
Obr.: Vyhledávání restaurace Brno na Googlu

 

 

3 způsoby levné propagace restaurace na internetu podle efektivity

  1. Reklama ve vyhledávání Googlu a Seznamu
  2. Reklama na jiných stránkách v reklamních sítích
  3. SMS marketing

 

 

1. Reklama na restauraci ve vyhledávání Googlu a Seznamu

Zde je efektivita jasná: člověk zadá do vyhledávání Googlu výraz např. „restaurace Plzeň“ a je zjevné, že hledá, kde by se mohl najíst. V tuto chvíli je ideální zobrazit inzerát s lákavou nabídkou, pokud provozuji restauraci v Plzni. Je to levné a maximálně cílené – co víc si přát? Přitom je zde minimální konkurence.

Pojďme ještě dál: co pokud výraz „restaurace Plzeň“ zadá do vyhledávače uživatel chytrého telefonu? Zde je vyšší pravděpodobnost, že se takový potenciální zákazník nachází v terénu – pravděpodobně prochází městem, dostal hlad a hledá kde by se mohl najíst. Proč mu nezobrazit inzerát, který ho naláká do naší restaurace a na odkazované mobilní stránce mu neukázat mapu s možností odnavigování a příp. tlačítko pro zahájení telefonátu pro možnost rezervace? Najdete jinak cílenějšího zákazníka?

Stejný postup je ale možné uplatnit i pro hotelový marketing nebo propagaci prodejny, obchodu apod.

 

Příklad inzerátu na restauraci v Olomouci na Seznam.cz

Obr.: Příklad inzerátu na restauraci v Olomouci na Seznamu

 

 

2. Reklama na jiných stránkách v reklamních sítích Googlu a Seznamu

Reklamní systémy Seznamu a Googlu umožňují provozovatelům jiných webových stránek zobrazovat reklamy, které může provozovatel restaurace využít ve svůj prospěch. Kampaň v těchto reklamních systémech lze nastavit třeba tak, že se zobrazí pouze v případě, že se potenciální zákazník nachází třeba do 3 km od naší restaurace. Nezáleží tak na tom, o čem webové stránky pojednávají, nám stačí, že jejich návštěvník se nachází poblíž nás a je tak tedy potenciálním zákazníkem.

Tento způsob oslovování je možné přirovnat k roznosu letáků do domů v okolí restaurace – i internetovým inzerátem můžeme nalákat třeba na 10 % slevu. Přitom nemusíme platit za grafiku, tisk a roznos letáků. Na webovou stránku, na kterou odkazujeme z inzerátu, můžeme přidat slevový kupon, kterým se host prokáže, aby získal slevu – zvýšíme tak pravděpodobnost, že do restaurace opravdu přijde.

 

 

3. SMS marketing

Další možností, jak nalákat potenciální zákazníky z okolí do restaurace je SMS marketing. Jedná se o málo využívaný komunikační kanál, který přitom mohou využít i menší firmy. Výhodou je, že je možné dobře cílit podle demografie. Zobrazení reklamní SMS tak můžeme omezit na uživatele telefonů, kteří se nacházejí do určité vzdálenosti od restaurace, jsou to muži ve věku 30-60 let a používají tarif, ne předplacenou kartu. Do SMS zprávy můžeme také vložit odkaz na webovou stránku s lákadlem, pro zobrazení více informací, mapy či telefonního čísla.

 

Příklad reklamní SMS propagující restauraci

Obr.: Příklad reklamní SMS propagující restauraci

 

Efektivita jednotlivých typů reklamy na restaurace

Všechny 3 způsoby tohoto moderního marketingu jsem seřadil podle efektivnosti využití:

  1. Nejcíleněji inzercí zaujmeme člověka, který konkrétně hledá restauraci ve vyhledávači.
  2. Druhá efektivní metoda je zaujetí člověka na jiných internetových stránkách s tím, že se nachází v okolí – pokud o naši nabídku nemá zájem a na inzerát neklikne, inzerent nic neplatí.
  3. SMS marketing je efektivní tím, že příjemce SMS zprávu v telefonu nepřehlédne. Na druhou stranu platíme za každou odeslanou SMS zprávu, i když příjemce o nabídku neprojeví zájem. Můžeme to srovnávat např. s roznáškou letáku – zde také platíme za doručení každého letáku, ten ale může zapadnout mezi ostatními letáky ve schránce. Reklamní SMS si však příjemce přečte – a obvykle do 30ti minut.

 

 

Jaké jsou ceny takového marketingu pro restaurace?

Za 5tis. Kč bez DPH je obvykle možné dosáhnout cca 10tis. zobrazení inzerátu ve vyhledávačích nebo na webových stránkách. Délka zobrazování se potom může lišit podle intenzity, s jakou chce inzerent potenciální zákazníky oslovovat a na lokalitě, ve které se nachází: při propagaci restaurace v Praze se budou inzeráty zobrazovat častěji než třeba Telči a částka může být vypotřebována za několik týdnů, ale i měsíců.

Za 5tis. Kč je také možné odeslat přibližně 500 SMS zpráv.

 

S tvorbou inzerátu můžete experimentovat sami, nebo se poradit s profesionální agenturou, která vám pomůže i s přípravou kampaně tak, aby byla co nejefektivnější. Pokud vás téma zajímá, zjistěte si k marketingu pro restaurace více.

 

…jako bonus na závěr 2 tipy:

Tip 1: zápisy na Firmách a Místech Google

Pokud s propagací na internetu či v mobilech začínáte vytvořte si zápisy na Místech Google a Seznamáckých Firmy.cz – vyhledávač vás tak někdy nabídne sám o sobě, např. pokud potenciální zákazník hledá restauraci přes mapy. Nic vás to nestojí a zákazník tak může pohodlně najít vaši polohu na mapě, otevírací dobu, tel. kontakt či fotografie interiéru.

 

Zápis v Místech Google se zobrazuje v mapách
Obr.: Zápis v Místech Google se zobrazuje v mapách

Tip 2: mobilní web?

Myslete na budoucnost a pouvažujte o verzi vašeho webu uzpůsobeného pro mobilní telefony. Pro začátek klidně stačí jedna stránka, kde zákazník najde opět vaši polohu na mapě, kontaktní telefon s možností zahájení hovoru jedním dotykem tlačítka (pro rezervaci), otevírací dobu a lákadlo, které ho do restaurace navnadí. Stránka může vypadat naprosto jednoduše, např. takto:

 

Příklad mobilní stránky restaurace

Obr.: Příklad mobilní stránky restaurace

 

Více o této reklamě na počítačích i mobilních telefonech na Awebio.cz.

 

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj