Proč Seznam na Firmy.cz neumožňuje přidat odkaz na konkrétní stránku firemního webu podle sekce, jak by bylo logické?
Pokud třeba firma prodává okna a dveře, tak se pravděpodobně nechá zařadit do sekce „Okna a dveře“, „Dveře“, „Plastová okna“, „Dřevěná okna“, apod. Proč ve všech těchto případech musí zůstat stejný odkaz u jednoho zápisu (nejčastěji na doménu druhého řádu, např. www.firmaXY.cz)? Pro uživatele by přece bylo mnohem pohodlnější kliknout na odkaz www.firmaXY.cz/vyrobky/okna/drevena?
Není to proti trendu fulltextového vyhledávání přivést hledajícího na co nejpřesnější hledanou stránku?
Proti trendu to určitě je, ale vždyť taky jde o katalog a ne vyhledávač. Pravidla pro zápisy jsou jasná, je jeden mateřský zápis a tomu je možné kupovat další kategorie. Možnost odlišovat zápisy a údaje v nich, by mohla znamenat mnohonásobná duplikování záznamů, což je těžší potom spravovat.
Z principu mají všechny katalogy několik omezení, s tím se nedá moc dělat. Je dobře, že na Firmách alespoň funguje fulltext.
Jinak pokud firma chce cílit přesně, může vždycky využít v kategorii Sponzorovaný odkaz, nebo Tip. Jenže firmy většinou přesně necílí a do SO i Tipů cpou URL vedoucí na titulku, což je škoda.
to Lucie: Právě že fulltext v hledání na Firmy.cz nefunguje. Prohledávají se jen údaje zadané ve firemních zápisech. Při omezení v popisech u zápisů zdarma (administrátoři omezují slova popisující službu nebo produkt)pak jako uživatel nenajdu v daném regionu onu službu nebo produkt, protože se ta slova prostě nevešla do popisu. Ideální by bylo, pokud by hledání v katalogu nějak „bralo v úvahu“ i obsah webu, pak by dotazy, kdy hledám „něco/někde“ dávali relevantnější výsledky.
Souhlasím s LB – Firmy.cz vyhledávají pouze z popisků firemního zápisu, což je velmi omezený fulltext.
Dokonce bych řekl, že na Firmách je aplikován jakýsi antifulltext, protože administrátoři z navrženého popisku vyřadí klíčová slova, i když jsou pro uživatele hledající tuto firmu naprosto relevantní a ti ji pak na firmách tímto způsobem nanajdou. (Chápu i postoj administrátorů, kteří chtějí zabránit tomu, aby si zde provozovatelé webů dělali jen pěkné zpětné odkazy pro SEO. Zde to ale může jít proti uživateli.)
Takže problém 1: na firmách lze hledat spíše procházením kategorií, ne fulltextově.
Problém 2: jako uživatel se chci dostat co nejrychleji na relevantní stránku, kterou hledám přes určitou sekci katalogu. Jak víme z fulltextového vyhledávání, homepage to je málokdy.