Proč inzeráty Skliku na Novinky.cz nezobrazují cílovou stránku?

Na Novinky.cz se kromě grafických bannerů a polotextových sdělení zobrazují i inzeráty Skliku. Ty se zobrazují i leckde jinde, ale obvykle i s URL adresou landing page, na kterou inzerát odkazuje. Na Novinkách ale nezjistíte kam vás inzerát pošle, což může být nebezpečné.

Zobrazování reklam Skliku na Novinky.cz bez URL adresy

Obrázek: Zobrazování reklam Skliku na Novinky.cz bez URL adresy

Netroufám si hodnotit, proč takové řešení provozovatel Skliku zvolil, pravděpodobně tento přístup generuje více prokliků. Možná umožňuje na omezeném reklamním prostoru zobrazit více inzerátů a pravděpodobnost prokliku tak roste, protože 4 inzeráty mohou oslovit více uživatelů než 3. Kdoví. Zkusím ale popsat své uvažování jednak z pohledu inzerenta v Skliku a druhak z pohledu návštěvníka Novinek.

Cílovou stránku inzerátu nezjistíte ani při mouseoveru na inzerát

Obrázek: Cílovou stránku inzerátu nezjistíte ani při mouseoveru na inzerát

 

Pohled inzerenta v Skliku

Když jako inzerent tvořím text reklamního sdělení v Skliku, tak na malém textovém prostoru obvykle nezmiňuji název společnosti nebo značku (pokud samozřejmě není současně klíčovým slovem), protože očekávám, že uživatel se ho dozví z URL adresy. Mám tedy brandovat i text inzerátu a ztratit tak spoustu místa? A to přestože u většiny inzerátů URL bude stejně vidět? Nebo mně Sklik nutí dělat 2 sady inzerátů – jednu do vyhledávání a jednu do obsahu? To bych sice měl, ale vždyť i v obsahu se většinou URL zobrazuje. A vytvořit zvláštní sadu jen pro Novinky nebo služby Seznamu možné není.

Když na inzerátu nebude označený brand (např. název společnosti), nebudou někteří uživatelé nedůvěřiví (viz níže) a prokliknou s nižší pravděpodobností? To ale přece v konečném důsledku zvýší cenu prokliku mého inzerátu…

Na iHNed se inzeráty Skliku zobrazují v pořádku s URL adresou

Obrázek: Na iHNed se inzeráty Skliku zobrazují v pořádku s URL adresou

Pohled návštěvníka Novinky.cz:

Pořád se mluví o bezpečnosti na internetu, že se nemá chodit na pochybné webové stránky atd. A co udělá Sklik? Nutí mně k pravému opaku. Když se podívám na inzeráty Skliku na Novinkách, tak u drtivé většiny z nich nepoznám kdo je zadával. A jak už jsme si popsali, tak nezjistím URL adresu odkazu. Rozmýšlím se jen já, jestli prokliknout do neznáma, nebo je nás víc? Běžný uživatel o tom ale asi příliš nepřemýšlí, takže Skliku to asi může být jedno.

Já ale prostě než kliknu, tak chci vědět kam přejdu.

 

 

Určitě lze namítnout, že cílovou stránku nezjistím ani při odkliku z flashového banneru. Tam s tím ale obvykle inzerent počítá a banner bývá až na výjimky obrandovaný a uživatel tedy tuší, kam se dostane.

Nutno také podotknout, že tento přístup nevolí jen Seznam s Sklikem, ale snad ještě častěji i eTarget.

Reklamy eTarget na iDnes.cz se chovají obdobně

Obrázek: Reklamy eTarget na iDnes.cz se chovají obdobně nevhodně

Jsem sám, komu takový přístup Skliku nevyhovuje? Diskuze je k dispozici…

 

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , , , ,
2 comments on “Proč inzeráty Skliku na Novinky.cz nezobrazují cílovou stránku?
  1. Anonym napsal:

    Ono je o dost zajímavější se zamyslet nad tím, proč na titulky.com, což je warez, je reklama skliku.

  2. Pavel napsal:

    Také mi to nevyhovuje, ale co naplat musím se s tím smířit :(

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj