Proč investice do mobilní reklamy jen tak nepředčí výdaje do reklamy internetové

Přestože předpokládáme, že v roce 2014 až 2015 předčí počty připojení k internetu přes mobilní zařízení připojení přes PC, objem investic do mobilního marketingu zdaleka na internetovou reklamu nedosáhne. Uveďme si důvody:

Mobilní weby

Na stránkách optimalizovaných pro mobilní telefony nedokážeme zobrazit tolik reklamy, jako na monitoru počítače. Zatímco na PC můžeme na jedné stránce zobrazit třeba 10 reklamních pozic, na displej mobilního telefonu se vejdou 1-2. Pro inzerenta to však má výhodu v tom, že inzerát v telefonu prostě nejde přehlédnout.

Příklad mobilní reklamy na mobilním Seznamu

Obrázek: Příklad mobilní reklamy na mobilním Seznamu

Mobilní aplikace

Zde platí ještě striktnější omezení – aplikace jsou obvykle vyvíjeny tak, aby se celý jejich obsah zobrazoval na jednom displeji bez posouvání. Zobrazit tak lze nejvíce jednu reklamní jednotku. Ve zpravodajských aplikacích toto neplatí a je možné zobrazit i více jednotek.

 

SMS a MMS reklama

V ČR ještě stále míří největší objem investic do mobilní reklamy do SMS. Ze zahraničí však víme, že tento druh komunikace bude růst jen pozvolna a ostatní druhy mobilního marketingu jej rychle předběhnou. SMS marketing tak zůstane především doménou komunikace se stávajícími zákazníky, případně pro komunikaci akčních nabídek, slev a kuponů.

Příklad SMS reklamy od České spořitelny

Obrázek: Příklad SMS reklamy od České spořitelny

Textová reklama ve vyhledávání

Zatímco na počítači vyhledávače dokáží zobrazit 3 inzeráty nad, 3 pod a 8 napravo od výsledků vyhledávání, na telefon se minimálně těch pravých 8 inzerátů nevejde. Pravděpodobnost zaujetí uživatele a jeho prokliku tak klesá. Na druhou stranu počty vyhledávání na telefonech předběhnou počty hledání na desktopu a je tu možné využít lepší lokalizace, což může zpřesnit cílení reklamy a tím zvýšit míru prokliku.

 

Způsob platby za reklamu

Zatímco internetová (a především display) reklama se ještě stále velmi často nakupuje na počty zobrazení, mobilní reklama mnohem častěji na počty prokliků nebo výkon.

 

Navštivte také web reklamavtelefonu.cz, pokud se zajímáte o mobilní marketing.

 

 

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , , ,
4 comments on “Proč investice do mobilní reklamy jen tak nepředčí výdaje do reklamy internetové
  1. Jan Menšík napsal:

    Máte nějaký zdorj dat, který by uváděl že větší počet inzerátů znamená větší počet prokliků?

    Protože dle mého názoru tou je velmi často naopak. A méně volných pozic pro inzeráty znamená větší soupeření v aukci, tudíž (za jinak stejných podmínek) větší CPC.

    Co vidím jako problém je obava uživatelů klikat na display reklamu v aplikacích, protože nevědí co se stane. A není možnost otevřít reklamu „na pozadí“.

    Myslím, že reklama v mobilech bude ještě více zaměřená na výkon a otevře se většímu počtu malých, lokálních inzerentů.

    Ohledně aktuálních čísel si počkejme na dubnové konference Googlu, ale odhaduji strmý růst výdajů za mobilní reklamu s strmější křivkou než u desktopu.

  2. Viktor - admin napsal:

    Děkuji za reakci. Předpoklad většího počtu prokliků při vyšším počtu inzerátů pramení hlavně z toho, že je větší pravděpodobnost toho, že uživatele nějaký zaujme.

    Obavu z klikání v aplikacích bych neviděl jako zásadní, přece jen člověk předpokládá, že se otevře webová stránka, stejně jako na desktopu. Spíše bych se obával nechuti klikat, protože do aplikace jdu za nějakým účelem a nemám chuť z ní odbíhat jinam. V některých aplikacích, jako např. hry je zase velmi těžké umístit relevantní reklamu, protože není možné najít kontext.

    Mobilní reklama bude určitě více výkonová, ale lokální inzerenti mohou dobře cílit i na desktopu, tady bych pro ně tolik výhod neviděl.

    Je taky jasné, že výdaje na mobilní reklamu budou růst mnohem strměji, ale v absolutních číslech se ještě mnoho let na desktopovou nedotáhnou. Zajímavá čísla k tomuto jsou na i na webu reklamavtelefonu.cz

  3. Myslím, že investice do mobilní reklamy se bude v ČR zvyšovat spolu s růstem podílu smartphonů na trhu. V zahraničí je trh rozvinutější, protože když jedu do USA, ale i třeba Německa, má tam každej druhej Iphone nebo jiný smartphone.

  4. Petr napsal:

    Podíl mobilní reklamy se určitě bude zvyšovat. Stejně jako roste počet mobilních zařízení připojitelných k internetu (od obyčejných telefonu, jako byla má Nokie 3110c, přes chytré telefony a tablety bych také klidně zařadil). Mobilní reklama má význam pokud se dobře zacílí a zobrazí se na zařízeních, kam se vejde, tzn nové velké telefony. Na mém HTC Hero, když mi vyskočí reklama v aplikaci zabere tak pětinu plochy, takže značně ruší.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj