Obtíže s Google AdWords při přechodu na euro na Slovensku

Google bohužel nepovažuje Slovensko za jednu z nejklíčovějších zemí pro AdWords, což je bohužel vidět i na postoji při přechodu Slovenska na euro a připravil si pro majitele slovenských účtů AdWords pár útrap. Budou je muset podstoupit i čeští uživatelé za pár let?

 

Když jsem dostal informační email Google ke slovenskému účtu AdWords, hned jsem si ho v hlavě zařadil jako spam. Takových podvodných emailů o AdWords se poslední dobou pár vyrojilo a vyznění emailu bylo natolik nepřátelské, že to bylo jasné. Snažil jsem se však v emailu najít podvrženou emailovou adresu a falešné odkazy, ale nic z toho jsem nenašel.

 

Že by ale Google neuměl v účtu automaticky přehodit slovenskou měnu na euro a nechal všechny uživatele zakládat nový účet, takže se kompletně smaže dosavadní historie proklikovosti, která má velký vliv na chování celé kampaně??? A to není vše, nejdříve ale znění emailu:

 

 

Vážený inzerente ve službě AdWords,

 

Slovensko k 1. lednu 2009 přijme měnu euro (EUR). Od tohoto data společnost Google již nebude fakturovat v předchozí slovenské měně, slovenské koruně (SKK).

 

Vzhledem k tomu, že Váš účet AdWords je veden ve slovenských korunách, budete muset k 1. lednu 2009 zřídit nový účet vedený v eurech. Přestože bude Váš stávající účet i nadále funkční, nebudeme moci od 30. listopadu 2008 přijímat platby či provádět refundace ve slovenských korunách. Proto doporučujeme, abyste do 30. listopadu 2008 na účet připsali dostatečné množství prostředků, kterými pokryjete reklamní potřeby po zbytek roku.

 

Budete-li požadovat refundaci ve slovenských korunách, musíte o tuto refundaci ve svém účtu AdWords požádat do 30. listopadu 2008. Pokyny naleznete na adrese http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=8440&hl=cs.

 

Nový účet AdWords v EUR můžete vytvořit kdykoli. Poté budete mít k dispozici následující platební metody:

 

1) Platba předem kreditní kartou – Způsob platby předem, při které společnost Google zatíží Vaši kreditní kartu částkou, kterou určíte. Rozhodnete-li se pro tuto metodu, budete mít možnost se vrátit k platbě předem pomocí bankovního převodu po 1. lednu 2009. Další informace naleznete na adrese http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=60800&hl=cs.

 

2) Následná platba kreditní nebo debetní kartou – Tento způsob platby umožňuje platit kreditní nebo debetní kartou až poté, co vzniknou náklady na inzerci. Další informace naleznete na adrese http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=91590&hl=cs.

 

Pokyny ke zrušení účtu a vytvoření nového účtu naleznete na adrese http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=87789&hl=cs.

 

Děkujeme Vám za pochopení a trpělivost během zpracování. Máte-li dotazy, kontaktujte nás na adrese adwords-cs@google.com.

 

S pozdravem,

 

 

tým Google AdWords

 

 

 

Co je další nepříjemnost – minimálně do konce roku (prý ale pravděpodobně déle) nebude možné platit převodem z účtu, jen platební kartou. To může být problém pro větší firmu (pokud si PPC kampaně obstarává sama jako my), protože takovou firmu nemusí být jednoduché přesvědčit k použití platební karty k platbě většího obnosu přes internet.

 

Postup Googlu mě překvapil, ale když už se rozhodl pro nutné založení nového účtu, asi není automatický převod na jinou měnu tak jednoduchý. Ztráta historie kampaní je totiž natolik zásadní, že věřím, že by to Google zautomatizoval, pokud by to bylo jen trochu možné. Alespoň že pro převod kampaní existuje hračka AdWords editor.

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , , ,
5 comments on “Obtíže s Google AdWords při přechodu na euro na Slovensku
  1. POtkan napsal:

    vnimam to ako podvod, nedavno som si len zalozil ucet v SK, az tak by mi nevadilo znova si zalozit iny, ale zase mam platit ten poplatok? to mi pride velmi nekorektne, mozno by sa dotoho mohol obut nejaky pravnik

    konverziu meny musi zvladnut kazdy software, ze by to google nedokazal sa mi nechce verit, skor sa im len nechce a navyse ziskaju 5euro za kazdy ucet

  2. Peter Polakovic napsal:

    Problem ani nie je znovu zaplatenie poplatku. Ale v tom ze kto ma zalozenych viac kampani s niekolko tisic klucovymi slovami, stravi pri prevode kampane niekolko hodin. Ja som to prevadzal akurat v stredu a stretol som sa s tymito problemami:

    1. Pri importe z Google AdWords editoru pri cene za klucove slovo sa zmenila iba mena. Takze namieto maximalnej ceny 5,- Sk mame 5,- EUR. Google AdWords Editor to nijako neprepocitaval. Uvidim ci podpora Google, ktora je inac velmi ochotna, s tym viem pomoct, moc sa mi to nechce vsetko preklikavat.

    2. AdWords editor nevie importovat zostavy s Dynamickymi klucovymi slovami, treba nastavit odznova rucne.

    3. Treba prepojit odznova analytics.

  3. John54321 napsal:

    Toto je tažký kopanec od google. Sme ich klient 3 roky a už sme u nich nechali viac ako 100 000,-Sk. Máme niekoľko 1000 klúčových slov. Vo firme budeme mať íné problémy k 1.1 s eurom ako google. Maximálne nezodpovedné. Proste FUCK OFF SLovensko.

  4. Peter Gazo napsal:

    No o nemoznosti importovat dynamicke klucove slova neviem. Ja exportujem a importujem vela kampani a v kazdej pouzivam dynamicke vkladanie klucovych slov. Doteraz som sa so spominanym problemom nestretol. Co sa tyka zmeny SKK na EUR v konverznom kurze, ani to nie je nejaka extra tazka zalezitost. staci pouzit excel a v nom upravit ceny a neskor ich cez editor prepisat. pri klientovi s 10.000 KW je to cca 30 min. prace. Ide len o prax.
    Tieto moznosti vsak naozaj neospravedlnuju Google od tohto jednania. Mohli sa viac posnazit.
    Dodam este reakciu k clanku: Tiez mam niekedy pocit, ze Slovensko nepatri ku klucovym krajinam. Pre Cesko je Google prisposobenejsi a pritom Google.cz je cca 40-nasobne menej vyuzivany, nez Google.sk. Tak nerozumiem, preco na SK kaslu. Asi preto, ze ho uz maju dostatocne podchytene.

  5. Peter Polakovic napsal:

    Google vydal návod na postup pre Prevod AdWords uctu z SKK na EUR. Na stiahnutie na:

    http://www.inet.sk/clanok/6605/v-google-vytvorili-navod-na-postup-pre-prevod-adwords-uctu-z-skk-na-euro

    Treba pochvalit Google podporu.

1 Pings/Trackbacks pro "Obtíže s Google AdWords při přechodu na euro na Slovensku"
  1. […] postesku ze složitosti převodu účtu slovenského Google AdWords kvůli přechodu Slovenska na euro ke mně dnes dorazila informace […]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj