Náklady na zavedení platby kartou v eshopu

Dělali jsme si kalkulaci nákladů na zavedení plateb kartou v eshopu a překvapilo mně, že náklady jsou nižší než byly v minulosti a než jsem tedy očekával.

Možná vás bude zajímat také předešlý článek o potenciálu zákazníků platících platební kartou.

Vzorový příklad eshopu pro platby kartou

Řekněme, že eshop předpokládá, že by v něm mohlo být platební kartou zaplaceno 400 objednávek ročně (cca 34 měsíčně), v průměrné výši objednávky 3-4 tis. Kč vč. DPH. V takovém případě budou náklady na zavedení platby kartou přibližně:

  • Bankovní provize 2-2,5% (placeno bance)
  • Měsíční poplatek za správu 150 Kč bez DPH za každou www stránku (placeno provozovateli platební brány)
  • Implementační poplatek 5000 Kč bez DPH jednorázově (v ceně pro 2 www adresy, za každou další poplatek 5000 Kč, placeno provozovateli platební brány)

Výše bankovní provize závisí na počtu transakcí a výši průměrné transakce.
Používá se systém zabezpečených plateb 3-D Secure, který podporuje VISA i MasterCard.
Platební brána GP webpay od Global Payments Europe, s.r.o. – asi nejpoužívanější internetová platební brána v ČR.

Zajímavosti k zavední plateb kartou v eshopu

Je možné použít tzv. automatický příznak, při kterém se ihned strhne zákazníkovi platba. Pokud však obchodník nemá vždy zboží skladem, použije tzv. manuální příznak, kdy se platba autorizuje, ale čeká se na její potvrzení obchodníkem. Pokud je dostupné pouze jiné zboží, obchodník má možnost strhnout i nižší částku než odpovídá částce autorizované.
Elektronické výpisy je možné zasílat i na denní bázi, a to v PDF nebo TXT.

Může vás zajímat

V předešlém článku se dočtete o stavu plateb kartou v českých eshopech.

.

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

1 Comment on “Náklady na zavedení platby kartou v eshopu