Mall.cz má na svém SAP objednávkovém systému ještě co zlepšovat

Malý povzdech v reakci na tento článek na Lupě opěvující logistiku Mallu. Takže: jak naštvat zákazníka přesto, že dostane dvoustovkový slevový kupon?

Toto je jen malé povzdechnutí nad průběhem objednávky v eshopu Mall.cz. Ten před nedávnem přecházel na vnitrofiremní systém SAP, jehož implementace je velmi drahá a náročná a společnost si ho obyčejně pořizuje proto, že chce mít procesy ve firmě nastaveny co nejlépe. Ze zkušenosti se svou objednávkou toho však eshop nedosáhl.

Implementace SAPu v jednom z největších eshopů v ČR Mall.cz probíhala poměrně složitě a dotkla se spousty zákazníků, kterým se zpožďovaly jejich objednávky. Proto se je (vč. mě) Mall rozhodl odškodnit slevovým kuponem na 200 Kč. Chtěl jsem tedy kupon využít, objednal jsem si MP3 přehrávač cca za 2000Kč, uplatnil kupon a nastavil vyzvednutí na brněnské pobočce.
Objevila se hláška, že si zboží mám vyzvednout do 5ti dnů. Věděl jsem, že se v této lhůtě do centra města nedostanu, tak jsem do eshopu napsal email s prosbou o prodloužení lhůty (objednával jsem raději s předstihem, protože na skladě byly poslední 2ks). Překvapila mě však odpověď, že systém prodloužení doby vyzvednutí neumožňuje. Volám tedy na infolinku (6. den po objednání a tedy již automaticky vystornované objednávce) a dostávám stejnou odpověď. Po chvilce dohadování zjišťuji, že zboží je stále na brněnské pobočce, ale je volně k prodeji – můžu si ho tam tedy koupit (pokud mě ovšem někdo nepředběhne). Přes prosby o rezervování zboží (do města se dostanu až následující den), aby mi ho někdo nemohl vykoupit, slečna na infolince trvá na tom, že to systém neumožňuje. Přepojit na brněnskou pobočku prý bohužel není možné (Proč? Stačilo by pak snad na krabičku nalepit papírek, že se s prodejem tohoto zboží má den počkat…).

Nic, smiřuji se s tím, že následující den zkusím štěstí, jestli tam ještě zboží bude (ale nerad, protože se jedná o dárek, který jsem si schválně v předstihu objednal. Další zboží stejného modelu není na skladě, bude nejdříve za 14 dní, což už je pozdě.).

Následující den se tedy dostávám na brněnskou pobočku. Hurá, zboží mi nikdo nevykoupil, je po mně však vyžadována plná cena. „Slevový kupon bohužel propadl nevyzvednutím objednávky a už ho není možné použít ani při jiné objednávce.“ No co už, hlavně, že mám dárek pod střechou.

Jak tedy naštvat zákazníka tím, že mu dáte slevový kupon? Zeptejte se Mall.cz.

Pozn.: Uznávám, že je to moje chyba – měl jsem si vyzvednout zboží včas; ale pětidenní lhůta ne vždy každému sedne. Žíly mně to netrhá, ale od drahého systému pro správu objednávek bych čekal flexibilnější přístup.

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Ostatní Označeno s: ,
4 comments on “Mall.cz má na svém SAP objednávkovém systému ještě co zlepšovat
  1. Pitrsonek napsal:

    Docela se jim nedivim, kdybys zaplatil predem tak nevidim duvod neprodlouzit, ale takto je pro ne riskantni drzet neco skladem kvuli tobe uz i tak 5 dni je dlouha doba. Mohli ti vyjit vstric, ale take nemuseli coz ucinili.
    BTW: Proc si to zbozi nakonec neobjednal znovu a nenastavil si v objednavce osobni vyzvednuti v Brne?

  2. K BTW: Další zboží už nebylo skladem (alespoň v systému) – na pobočce zjevně bylo, ale to se nedalo objednat v eshopu.

  3. anonym napsal:

    Tohle IMHO není chyba ale rozumná vlastnost. Když chceš dělat něco systémově, nemůžeš „lepit papírky“. A pokud má být dostupnost na webu garantovaná, tak nelze brát v potaz volně prodejné zboží. Řešením by bylo přeskladnit z volně prodejného zpět do internetového skladu a tvá rezervace. Tvůj propadlý kupón je IMHO také OK, pět dní pro tebe drželi zboží zbytečně.

    Loni jsem si užil ovšem daleko horší vlastnosti jejich systému. Objednávka, vše na webu skladem, v reálu ale po objednání informace že skladem není (porušení podmínek APEK, ale tomu snad už nikdo rozumný nevěří). Poté neustálé odklady, takže storno objednávky. Prý NEJDE! Že stačí nepřevzít zásilky. Po několika týdnech začali chodit jednotlivé části samostatně na dobírku. Z jedné objednávky jsme nevzali nakonec nic a oni poslali cca pět samostatných balíků na dobírku k již stornované objednávce, protože to neuměli stornovat v systému.

  4. Anonymní napsal:

    Muhehe, takových slov a zcela zbytečných… :-D K čemu takový článek, popisující navíc pouze vlastní hloupost?

1 Pings/Trackbacks pro "Mall.cz má na svém SAP objednávkovém systému ještě co zlepšovat"
  1. […] článek: Efektně.cz // Mall.cz má na svém SAP objednávkovém systému ještě co zlepšovat Další články s podobnou tématikou:Mall.cz nezvládl přechod na SAP, rozdává „omluvné“ […]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj