SK Internet a reklama 2011 – Trend konferencia z 13.10., Bratislava

Zveřejňuji svoje poznámky z konference Trend – Internet a reklama na Slovensku v roce 2011, konané 13.10.2011 v Bratislavském Holiday-Inn.


Tomáš Jindříšek – Ogilvy Interactive

  • Každá značka má nepřítele – mluví se o ní negativně třeba v hospodě. Jak se o ní mluví můžeme zjistit monitoringem sociálních sítí.
  • Hlavní poselství v inet marketingu je „Udělat něco jinak“
  • 10% uživatelů internetu je aktivních (publikuje, sdílí…)
  • Levi’s zvýšil prodeje v eshopu přidáním facebookových lajkovacích tlačítek

 

Rastislav Kulich, Dušan Vavrek – Google.sk

  • Až 80% lidí hledá informace před nákupem na internetu
  • 83% zjišťuje info online, 17% v obchodě
  • V SK jde 15% výdajů na reklamu do internetu, v CZ 20%, v UK 30%
  • Z inet reklamy v SK jde 45% do display reklamy (grafika), 15% do katalogů, 40% do PPC. V CZ jde do katalogů 20%, do PPC 35%. V UK do display 20%, katalogů 20% a PPC 60%.
  • Inet penetrace v SK je 68%
  • Oproti CZ je nakupování přes internet na Slovensku považováno za méně rizikové.
  • Na Slovensku nakupuje online 0,5% lidí, v ČR 3,3%. Proč? Nepřipravenost firem v SK – jen 7% z nich prodává na internetu.

Subjektivně:

Jinak mně přednáška o PPC přišla jako trochu pro začátečníky, až jsem přemýšlel, jestli je internetová reklama na Slovensku opravdu trochu pozadu, že je třeba lidem z internetového marketingu vysvětlovat i základy AdWords?

Úsměvné: CEO Google.sk nevěděl, jak do slovenštiny přeložit zkratku „SEO“:-)

 

Katarína Kováčová – H1.sk/Ataxo

  • Na Facebooku je 1 mil. SK profilů
  • 51% profilů je otevřených
  • 55% mužů má uzavřený profil – vyšší edukovanost než u žen?
  • Nejvíce uživatelů je na FB v neděli, nejméně v sobotu
  • Nejvyšší aktivita uživatelů je mezi 19 a 22h – serfují u TV?
  • Rozpor v tom, že firmy nejsou aktivní večer a v neděli, kdy je na FB nejvíce uživatelů
  • Největší počet lajků mají příspěvky do 100 znaků
  • Doporučení pro firmy používat více statusy a snažit se více komentovat, méně používat linky
  • Twitter v CZ + SK má 70tis. uživatelů, je to víceméně pracovní nástroj – během dne i týdne je používání rovnoměrné. Není možné rozdělit na CZ a SK z důvodu jazykové podobnosti.

 

Andrej Csino – CORE4

  • „Lidé jsou na internetu, aby na něm nebyli“ – Lidé se chtějí primárně setkávat v reálu a proto chodí na internet, aby to zajistili
  • U aplikací na FB důraz na emoce, nedělat tuctové přeposílaly. Není důležitá forma, ale idea.

 

Martin Woska – Triad Advertising

  • Zajímavá mobilní hra: člověk se přihlásí k Wifi síti a přes mobilní stránku (bez appky) může ovládat tank a střílet. V projekci na budovu hraje proti ostatním uživatelům přihlášeným přes mobil.

 

Mobilní marketing (více přednášejících)

  • Reálná stahovatelnost mobilní aplikace pro široké publikum na Slovensku je kolem 10tis. Stažení (9tis. Appka na počítání promilí v krvi na základě zadání kolik jsem toho vypil, 14tis. Aplikace Express rádia).
  • Operátoři na Slovensku nezveřejňují počty zákazníků s přístupem k mobilnímu internetu, což je velká škoda
  • Vývoj pro mobily – 3 možnosti: 1) mobilní stránka – je levnější (napříč všemi platformami), 2) aplikace – mnohem dražší (pro každou platformu zvlášť), 3) „mobile GAP“? – kombinace aplikace, ve které je vložená mobilní webová stránka – není vždy použitelné, ale dokáže ušetřit náklady

 

Efektivita kampaní na internetu (více přednášejících)

  • Dwell rate – procento uživatelů, kteří na banner/inzerát neklikli, přestože je zaujal. Čím vyšší dwell rate, tím vyšší konverzní poměr. Je nutno měřit speciálními nástroji.
  • PPC reklama cílí na uživatele, kteří jsou ve fázi, kdy už výrobek/službu hledají – mají potřebu. Display reklama tuto potřebu vyvolává (o krok dříve v nákupním procesu).
  • Trend v display reklamě – místo animovaných flashových bannerů použít pouze statický obrázek
  • Účinnost textových reklam klesá, velkých grafických naopak roste. Subjektivně – asi jak v kterých případech.
  • Uživatel navštíví webovou stránku průměrně 6-8x, než nakoupí. V takových případech selhává měření konverzí z GA, které zaznamenají jen poslední přístup na web, kdežto prvotně mohl přijít úplně odjinud
  • Case study remarketingu Mall.cz se psím žrádlem – remarketingové inzeráty „Nedochází ti psí žrádlo?“ – 5x vyšší úspěšnost než bez zacílení.
  • Individualizace nabídek – procházím konkrétní značky v eshopu s obuví, následně mně chodí individualizované newslettery s těmito značkami bot

 

Adam Reinberger – Red media – Facebook workshop

  • Běžná cena za fanouška získaného přes FB flyers (reklamy vpravo) je 1 Euro
  • Kdy přispívat na FB? Jednak v dobu, kdy jsou na FB uživatelé, jednak podle počasí, příp. podle jiné situace (nepřispívám na stránku o hokeji v době, kdy se hraje zápas)
  • Na landing page je důležité zdůraznit, že má uživatel stránku olajkovat, aby se dostal k dalšímu obsahu.
  • Do 100 fanoušků je možné změnit název stránky
  • Od 25 fanoušků je možné změnit username
  • Pokud smažu něčí příspěvek (dělat zcela výjimečně), tak si napřed udělat screenshot pro případnou následnou při.
  • Odvést komunikaci s nespokojenými přispěvateli na email a převést téma konverzace jinam.
  • Na FB stránce je nejdůležitější název a obrázek.

 

 

Pokud se někomu z čtenářů nějaká informace z článku nezdá, nebo má jiné zajímavé poznatky či informace o slovenském internetovém marketingu, tak se prosím podělte v diskuzi.

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj