Je našeptávač výhodný pro uživatele nebo vyhledávač?

Asi každý by řekl, že našeptávač ve vyhledávači je proto, aby usnadnil hledání uživatelům. Nezanedbatelnou funkci má však i pro samotný vyhledávač. Při fungování našeptávače totiž uživatelé inklinují k tomu, aby používali méně dotazů, než by používali bez našeptávače (svědčí o tom porovnání, kdy Seznamu 3.3.2007 kvůli technickým potížím vypověděl našeptávač službu ).

Proč je tedy našeptávač prospěšný i pro vyhledávač? Každý vyhledávač nejčastější vyhledávaná slova a fráze kešuje, aby ušetřil výkonu serverů. Pokud tedy našeptávač nefunguje, uživatelé zadávají cca o 10% více slov a frází. Pokud má Seznam standardně v cache 60% vyhledávaných dotazů, v době kdy našeptávač nefunguje je použita cache jen u 55% vyhledávaných klíčových slov. A to je u Seznamu, který průměrně vyhledává 3,2 milionů dotazů denně (3,5 mil. bez našeptávače) na vytíženosti serverů určitě poznat.

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , ,
One comment on “Je našeptávač výhodný pro uživatele nebo vyhledávač?
  1. Tomáš Halada napsal:

    Asi bych doplnil nadpis o „… nebo pro toho, kdo chce zoptimalizovat web podle skutečného zájmu lidí“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj