Je Gingerbread pro HTC Desire promyšlený marketing HTC?

Pokud máte HTC Desire, určitě znáte anabázi s aktualizováním na poslední verzi Androidu 2.3 Gingerbread:

14.6. zveřejnilo HTC informaci, že není možné Desire aktualizovat, protože má příliš malou vnitřní paměť

15.6. se po vlně nevole u zákazníků HTC ozvalo, že Gingerbread tedy nakonec bude

11.7. už je nejen nalezena cesta, jak aktualizaci dostat na telefon, ale už je aktualizace hotová a navíc i v češtině (podle českého fanouškovského twitter feedu HTC) s tím, že aktualizace bude pro veřejnost k dispozici do konce července.

 

Tady si připomeňme, že Gingerbread je na světě zhruba od prosince 2010, kdy byl představen Nexus S. HTC tedy neumělo připravit update 6 měsíců a nakonec ho i přes potíže připravilo a otestovalo, dokonce v češtině, a to během pouhých 4 týdnů?

 

Domnívám se, že celá anabáze byla dobrý marketingový tah HTC. Proč? Napřed u zákazníků způsobila mírné zklamání a smiřování s tím, že se budou muset podívat po neoficiální ROM (ostatně HTC stejně vydalo aktualizací více než jiní výrobci). Poté naopak radost, že update bude oficiální, tedy žádné bastlení a zvýšená loajalita ke značce HTC od zákazníků s Desire. A navíc – HTC jasně naznačilo, že s dalším updatem už zákazníci nemají počítat, protože už tento byl „na hranici možností“. Nikdo tedy nebude mít HTC za zlé, když už další update nevyjde.

 

Můžete připsat do diskuze, jestli si myslíte totéž nebo ne, ale mám za to, že v době, kdy HTC vydalo zprávu, že update pro Desire nebude, už ho mělo k dispozici k testování a zpráva byla marketingový tah, protože za 4 týdny by firma aktualizaci nestihla připravit.

 

A pokud marketingový tah, tak marketingový tah dobrý. Zaměstnává HTC na marketingu i psychology?

 

PS: Ještě uvidíme, jak bude update vypadat:-)

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.