Jak se dělá online rozhovor na Centrum.cz

Vzhledem k tomu, že naše výrobky používá v ČR spousta lidí a další se k tomu chystají, domluvili jsme se s odpovídající tématickou sekcí Centra na tom, že na ní uděláme online internetový rozhovor. Čtenáři tedy mohou klást jakékoli dotazy a my na ně budeme odpovídat.

Internetový rozhovor obyčejně probíhá tak, že zodpovědný (a nejlépe skvěle informovaný) člověk přijde na návštěvu do kanceláří Centra, kde sedí u počítače a online odpovídá na otázky. My jsme si to trochu upravili. Centrum totiž sídlí v Praze a my v Brně, takže jsme se domluvili, že na otázky (které jsme, stejně jako všichni čtenáři, viděli v reálném čase online) budeme odpovídat emailem a paní z Centra je vždy zkopíruje do jejich systému.

To pro nás bylo pohodlnější, protože nabízíme poměrně široké spektrum výrobků a není osoba, která by znala do detailů všechny podrobnosti ke všem výrobkům. U počítače jsme tedy seděli 4 – technický konzultant, kolegyně ze zákaznického centra a 2 lidé z marketingu.

Jak se odpovídá na dotazy?

Čtenáři mohou pokládat dotazy už pár dní předem. Online rozhovor se totiž propaguje jednak v celé tématické příloze serveru a 2 půldny byla upoutávka prezentována i na homepage Centra. Několik otázek jsme tedy znali už předem a mohli jsme se na ně připravit, aby si je čtenáři v hodinu, kdy rozhovor začal, už mohli přečíst. To považuji za důležité, protože kdybychom se začali s odpověďmi pachtit až v danou dobu, tak by se mohla první odpověď zobrazit třeba až po 10ti minutách a někteří čtenáři by zatím mohli odejít.

Ostatní otázky jsme zodpovídali průběžně po pěti, které jsme vždy odeslali emailem. Takto jsme poctivě odpovídali 2hodiny a na konci jsme byli úplně vyčerpaní. Odpověděli jsme cca na 30 otázek (mnohdy velmi zapeklitých), ostatní dotazy se už opakovaly.

Doufám, že to bylo pro čtenáře přínosné, pro nás určitě také pro svou zpětnou vazbu. Umožnilo nám to rozšířit naši webovou sekci s FAQ (nebo-li VČO – velmi častými otázkami).

Příklad takového rozhovoru (ne našeho) můžete vidět např. zde.

Potěšilo mě, že na Centru si umí dát dohromady co zajímá čtenáře a udělat pro ně něco. Centrum tedy dostalo zajímavý obsah (a tím posléze příliv čtenářů), čtenář informaci, my zase bezplatně publicitu a zpětnou vazbu od stávajících a potenciálních zákazníků. Všeobecná spokojenost.

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

2 Comments on “Jak se dělá online rozhovor na Centrum.cz

  1. Online rozhovory se v civilizovaném světě dělají online a neposílají e-mailem. Internet je v Brně stejně jako v Praze, takže nic nebrání tomu, aby ten kdo sedí v brně odpovídal na otázky.

    No, hlavně že žijeme v 21 století…

  2. Ad Daniel Dočekal: Bohužel s tím asi nepočítalo centrumácké řešení aplikace.

    V praxi se však nahrnula spousta otázek najednou, takže se úplně online stejně odpovídat nedá..