Jak pracovat s blogem, aby byly příspěvky co nejvíce sdíleny?

Jak pracovat s blogem, aby byly příspěvky co nejvíce sdíleny?

Pokud publikujete články na svém blogu, nebo jiném internetovém médiu, určitě jste rádi, když si je přečte co nejvíce lidí. Jak tedy čtenáře přimět, aby článek sdíleli dalším?

  • blogy jsou nejčastěji čteny kolem 11h, proto se vyplatí na nich publikovat příspěvky kolem 9:30h
  • tlačítka na sdílení v sociálních sítích je lépe umístit hned na začátek stránky, ještě nad samotný příspěvek. Měly by zobrazovat i počítadlo počtu sdílení.
  • velmi pomáhá přidání tlačítka „Tweet this“ s krátkým shrnutím nosné myšlenky článku (pokud máte blog pro cílovou skupinu, která Twitter používá)
Tweetni to na ihned.cz
Na ihned.cz můžete po vybrání textu myší ihned poslat na Twitter
  • na webu by mělo být tlačítko pro registraci emailu do newsletteru (email subscribe button) – ideálně přímo v textu příspěvku
  • v obrázcích by měla být uvedena klíčová slova kvůli pozitivnímu dopadu na SEO
  • články s obrázky jsou 2,5x sdílenější než ty bez obrázků
  • text závěrečného „call to action“ tlačítka by měl být psán z pohledu zákazníka. Tedy místo „Přihlaste se k odběru newsletteru“ raději „Přihlašuji se k odběru newsletteru“, místo „Vy“ raději „Já“

 

Infografika - sdílení příspěvků na blogu

 

Zdroj v angličtině

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

5 Comments on “Jak pracovat s blogem, aby byly příspěvky co nejvíce sdíleny?

  1. Zdeňku, tipoval bych, že to souvisí s pracovním cyklem, který u nás bude obdobný – před obědem / po obědě si odpočinu a podívám se „na internet“.

    • Tyhlety sumarizace jsou na pytel, pokud se neuvádí téma/obor/nika. Třeba na blogu o bydlení je nejvíc zobrazených stránek okolo desáté, druhý top čas je třetí odpoledne a třetí místo zabírá čas mezi 7 a 8 ranní.
      Rada s časem publikace mi proto přijde docela zcestná, protože podle mě většina obsahu najde víc čtenářů až mnohem později, než v den vydání (organic, PPC, mailing, atd).

  2. Díky za tip na umístění tlačítek pro sdílení nad obsah. Vyzkouším u jednoho magazínu. Umístili byste tlačítka zároveň i pod obsah?

    Se sdílením článků s obrázky souhlasím. Myslím, že na Mozu nedávnou publikovali malý průzkum, kde zjišťovaly, který typ příspěvků je nejvíce sdílen – jen text, s obrázky, s dalšími médii. Třetí typ byl na tom nejlépe.

  3. V současné době je už celkem jedno, kdy se článek publikuje nebo sdílí. Někdo si rád čte před práci, někdo během práce, někdo po práci a někdo před spaním. Svou cílovku si to nejde a pokud to je v méně zajímavý čas, tak je to aspoň méně konkurenční.