Jak online reklamu chápou malé firmy

Výběr zajímavostí z průzkumu mezi převážně malými firmami a OSVČ, jak přemýšlí o online reklamě. Zdroj: průzkum Googlu, AMSP, prosinec 2012.

 

Internetová reklama z pohledu malých firem

  • české firmy si důležitost internetu pro své podnikání uvědomují a webová stránka je nejdůležitější příležitost, jak internet využít
  • 47 % majitelů malých a středních firem chce více investovat do svého webu, 26 % potom do internetové reklamy
  • překážkou pro využití reklamy ve vyhledávačích je obtížnost nastavení a pocit, že to je drahé
  • většina firem využívajících online reklamu spoléhá na agenturu či externí firmu

Malé firmy a internetové stránky

Investice malých firem do internetu

  • malé firmy utrácí za reklamu nejčastěji 10-49 tis. Kč ročně, střední firmy většinou do 100 tis. Kč ročně
  • 91 % firem, které potřebují reklamu, považují internet za vhodné reklamní médium
  • internetovou reklamu většinou mají na starost IT odborníci. U velmi malých firem externisté, u malých a středních ji koordinují interní zaměstnanci.

 

Studie je z prosince 2012 a osloveno bylo 800 firem, většinou velmi malých a OSVČ.

Podrobnější informace v PDF [2 MB] České firmy na internetové vlně: 2013-ceske-firmy-na-internetove-vlne-Google

 

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.