Výběr zajímavostí z průzkumu mezi převážně malými firmami a OSVČ, jak přemýšlí o online reklamě. Zdroj: průzkum Googlu, AMSP, prosinec 2012.
Internetová reklama z pohledu malých firem
- české firmy si důležitost internetu pro své podnikání uvědomují a webová stránka je nejdůležitější příležitost, jak internet využít
- 47 % majitelů malých a středních firem chce více investovat do svého webu, 26 % potom do internetové reklamy
- překážkou pro využití reklamy ve vyhledávačích je obtížnost nastavení a pocit, že to je drahé
- většina firem využívajících online reklamu spoléhá na agenturu či externí firmu
Investice malých firem do internetu
- malé firmy utrácí za reklamu nejčastěji 10-49 tis. Kč ročně, střední firmy většinou do 100 tis. Kč ročně
- 91 % firem, které potřebují reklamu, považují internet za vhodné reklamní médium
- internetovou reklamu většinou mají na starost IT odborníci. U velmi malých firem externisté, u malých a středních ji koordinují interní zaměstnanci.
Studie je z prosince 2012 a osloveno bylo 800 firem, většinou velmi malých a OSVČ.
Podrobnější informace v PDF [2 MB] České firmy na internetové vlně: 2013-ceske-firmy-na-internetove-vlne-Google
Napsat komentář