Jak na prezentace a prezentování se

Zde shrnuji zajímavé body přednášky Lukáše Hrdličky o prezentacích.

Ideální struktura prezentace má být: úvod – 3 body – závěr

* Úvod: představování – jak se jmenuju
Např. „Jmenuji se XY a pracuji jako lektor prezentačních dovedností a prezentační specialista.“
* 3 body: co dělám – to podstatné, ale přednést co nejrychleji, aby neklesala pozornost
Např. „Myslím si, že prezentace jsou nejpodceňovanějším kanálem a řeší ho málo lidí. Poskytuji školení a workshopy, individuální konzultace a zpracovávám i design prezentací.“
* Závěr: dojem, který si všichni zapamatují.
„Mojí vizí je vybudovat agenturu na prezentace. Pokud vás to zajímá, povím vám o tom víc (třeba o přestávkách)…“

* I. One-liner – jednou větou – kdo jsem, moje pozice, co mám na starosti
Např. „we change the way you shop for wedding“.
„Jsme něco jako LinkedIn pro sochaře – někdy už může být zprofanované, ale názorné.
Může se začít otázkami do publika, nebo říct šokující fakt: „Víte, že…?“, nebo něco, co se mně obzvlášť povedlo.

Použít příběhovost – propojit části prezentace nějakým svým příběhem, proč jsem službu vyvinul, proč mně chyběla.
Místo textu raději používat schémata, nebo i ruční malůvky.
Používat názorná gesta při mluvení – když mluvím o zatloukání hřebíku, tak to i naznačuju rukou.
K odrážkám dávat ikony.
Prezentace týmu – investor věří týmu, investuje do lidí, ne do služby – prosto jim musí věřit. Např. „Tento člen týmu umí cokoli naprogramovat do měsíce, což nám pomůže k tomu a tomu…“
V prvních 30 sekundách si lidé udělají 1. dojem. Potom vnímají dalších 10 min – pokud je přednáška nezaujme, tak už nevnímají.
* II. Problém
* III. Řešení – ukázat demo (ideálně ukázat hardware, např. smartposter), zmínit velikost trhu, jaká je konkurence, byznys model, úspěchy, partneři, tým
* IV. Budoucnost
* V. Požadavek, výzva k akci
Závěr: „Já se snažím o to, abyste už nikdy nezažili…“ Něco, čím zajistím, že se vepíšu do paměti.

Když něco udělám pro média, tak musím přemýšlet, jak velké je to téma a jak budou v redakci redaktoři oslavovaní za článek.

Řečník by měl být charizmatický – nejhorší je monotónnost.
Důležitá je vizuální stránka a dobrý obsah.
Když jsou splněny tyto 3 podmínky, tak je to ideální.

 

Grafika prezentace

Galerie s PPT pro inspiraci: Slideshare, výběr Note and Point
Zdroj pěkných fotek pro prezentace: compfight.com

  • Pokud v PPT prezentaci není správný kontrast textu a pozadí, tak je nejjednodušší text podložit barevným obdélníkem. Např. bílé písmo na černý nebo modrý box, bleděmodrý text na černém boxu…
  • Důležitý text je třeba zvýraznit, zbytek třeba šedou barvou
  • Důležitá čísla dát výrazně větším fontem a jinou barvou než okolní text.
  • Pokud dělám prezentaci, kterou budu posílat, tak v ní může být více textu.
  • Pokud je v promítané prezentaci moc textu, tak si čtenář říká „ať už prezentující chvíli mlčí, ať si to můžu v klidu přečíst“ a nevnímá mluvené slovo

 

Postoj při prezentování

Ruce spojené dlaněmi do sebe ve výšce nad pasem (jinak by svěšovalo ramena, což nevypadá sebevědomě), ale pod rameny.
Nohy mírně od sebe, abych měl stabilní těžiště.

Pozitivum na závěr: Publikum vždy soucítí s přednášejícím – i když koktá, tak je s ním.

 

Přednášku měl Lukáš Hrdlička – reprezentace.cz – JIC – 24.6.2014

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Ostatní

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj