Jak moc klesla otevíranost hromadných e-mailů na Seznamu?

Jak se změnila otevíranost hromadných e-mailů po včerejším uvedení nové složky pro hromadné e-maily? Klesla o polovinu.

Newsletter jsme rozesílali ve čtvrtek 12.2.2015 v 11h, takže už na něj bylo aplikováno pravidlo zařazení do složky Hromadná pošta.

Po cca 29 hodinách od rozesílky jsou čísla následující:

Pokles otevíranosti hromadných e-mailů na Seznamu

Na rozdíl od ostatních služeb, které mají otevíranost 12-14 %, mají e-maily ze Seznamu (a Email.cz) proklikovost 5-6 %, tedy méně než polovinu.

Je nutno podotknout, že ani dříve jsme neměli otevíranost z e-mailů na Seznamu stejnou jako u jiných služeb. Zde jsou míry po 4 dnech z jiné kampaně:

pokles-oteviranosti-hromadnych-emailu-na-seznamu-puvodne-po-4apul-dnech

U jiných služeb otevíranost 17-18 %, na Seznamu 13-14 %, tedy řekněme tříčtvrtinová.

Jistě není správné porovnávat kampaň po jednom a čtyřech dnech od rozesílky, ale zjednodušeně se dá říct, že otevíranost e-mailů na Seznamu klesla o polovinu. Výrazně proto klesla i proklikovost e-mailů a obrat z nich.

Uvidíme, jak se s novinkou popasují uživatelé seznamáckých e-mailových schránek. Gmail má pro hromadnou poštu také zvláštní „přihrádku“ a jeho uživatelé si na to zvykli a otevíranost e-mailů se vrátila na původní hodnoty (podle některých průzkumů je dokonce uživatel při překliknutí na složku s hromadnou poštou více naladěn na jiný druh e-mailů a věnuje se jim více). Uvidíme, jestli to tak bude i u seznamáckých uživatelů.

Pozn.: Screenshoty jsou z kampaně, která proběhla na segmentu naší databáze adresátů eshopu MT-Nábytek, ale procentuální rozdělení poskytovatelů e-mailových schránek je reprezentativní.

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , ,
5 comments on “Jak moc klesla otevíranost hromadných e-mailů na Seznamu?
  1. Jarmila Smejkalová napsal:

    Nevadilo mi,že se objevila nová složka v emailové poště a nevím,jak je to udělané,ale chodily mi na ni jen úřední emaly.Najdenou se mě tam objevila jedna civilní adresa kamarádky a to se mi nelíbí.Chtěla bych ji mít v Doručené.Jak to mám přeměrovat???Prosím o srozumitelnou radu.Děkuji.

  2. Anonymní napsal:

    Jak moc klesla otevíranost hromadných e-mailů na Seznamu?” Jste hodně otravní.

  3. Anonymní napsal:

    Seznam se vydal správnou cestou, kterou mu ukázal Google. Pro nás běžné uživatele v principu dobrá zpráva v tom, že důsledné označování obchodních sdělení jako spam MÁ SMYSL! Pro firmy a jednotlivce zabývající se marketingem a rozesíláním (ne)vyžádaných obchodních sdělení už tyto kroky Seznamu pravděpodobně moc populární nejsou.

  4. Tomáš napsal:

    Dobrý den,

    můžete prosím prozradit, jaké čísla máte nyní? U nás jsou totiž tragické a nevím, jestli je to jen problémem složky hromadné nebo ještě něčím jiným.

    Díky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj