Inzerce na Nova.cz, TN.cz, Blog.cz a i-legalne.cz

Protože běžně inzerujeme na zpravodajských serverech, zajímalo mě, jestli by nebylo zajímavé inzerovat i na tom nejnovějším, tedy TN.cz. Pozval jsem si proto jejich zástupkyni na návštěvu a musím říci, že možnosti inzerce nevypadají špatně.

Možná je to tím, že jsou na trhu teprve něco přes měsíc a chtějí proto inzerenty zaujmout, ale inzerce by pro někoho mohla být zajímavá.

TN.cz

Pokud někomu ještě unikla informace o novém zpravodajském serveru TN.cz od provozovatele TV Nova, asi poslední 2 měsíce neviděl televizní noviny na Nově, nebo spíše Novu vůbec. Jedná se tedy (podle mě) o zpravodajsky-bulvární server s důrazem na videozpravodajství. Vznik začátkem května 2008.

TN je poměrně hezká doména, která může znamenat jak Televizní Noviny, tak Televize Nova.

TN.cz - screenshot

Nova.cz

Tento server běží už nějaký ten pátek a návštěvník na něm najde především informace o seriálech běžících na Nově. Od konce srpna má být web kompletně redesignovaný.

Návštěvnost

CET 21 se chlubí návštěvností TN.cz 1,5 mil. uživatelů, Nova.cz 1 mil. uživatelů, Blog.cz 2,5 mil. uživatelů měsíčně. Poslední dobou je doména tn.cz přesměrována na adresu http://tn.nova.cz/zpravy/, takže se dá předpokládat, že se Nova bude chtít chlubit součtem (jednoduše řečeno) prvních dvou návštěvností, čímž by byla 3. nejčtenější zpravodajský server.

Nova.cz - screenshot

Ceník reklamy na TN.cz a Nova.cz

Mezi nejzajímavější bannerové reklamy patří formáty o rozměrech 745x100pix (Leaderboard) a 300x250pix (Rectangle). Oba za shodnou ceníkovou cenu 110tis. Kč nabízejí garanci 1,3mil. impresí (CPT 85) a odhadem 250tis. UV. Mezi další formáty patří obdélník 480x300pix, krátká textová reklama (75 znaků) a krátká textová reklama s obrázkem (100 znaků + 65x49pix), anotace na PR článek, soutěž apod.

Videoreklamu je možné pořídit od 130tis. za 0,5mil. impresí (CPT 260) za 10tisekundový spot. Za videobanner se připlácí 50tis. Kč oproti standardnímu banneru.

Blog.cz

„Nova“ koupila Jyxo s jeho službou blog.cz a začala na stránky blogů umisťovat reklamu, což se pochopitelně ne každému blogerovi líbí. Podle informací, které jsem dostal, tak se přes léto budou blogy třídit do kategorií (podobně jako to mají např. eStránky), aby mohl inzerent lépe cílit reklamu.

Teď je zde 14 sekcí, od července budou k zakoupení bannery formátů 745×100 a 300×250. Návštěvnost: 2mil. RU měsíčně, 200mil. PV, 400tis. blogerů (podle některých informací jich může být mnoho falešných), podle pohlaví cca půl na půl, většinou mladší cílová skupina (12 – 19 let 29%, 20 – 29 let 25%, 30 – 59 let 44%), alespoň podle materiálů CET 21.

i-legalne.cz

CET 21, s.r.o. (majitel Novy) je i mediazastupitelem serveru i-legálně.cz, tzn. že prodává reklamu na tomto serveru. I-legalne.cz prodává hudební soubory. Zde leaderboard a rectangle vychází o něco dráž, a to 50tis. Kč za 200tis. impresí (CPT 250).

Zajímalo by mě, jakým způsobem funguje spolupráce Novy s i-legálně.cz, protože i-legalne má na webu nova.cz i tn.cz spoustu bannerů a viděl jsem i jejich televizní reklamu na Nově. Přitom je zřejmé, že si to mnohamilionově zadlužené i-legalne.cz nemůže dovolit. Že by Nova poskytovala reklamní prostor pro i-legalne ve svých službách výměnou za to, že bude moci prodávat reklamu na serveru i-legalne? Myslím si, že ani tak by se to Nově nevyplatilo.

Každopádně je zřejmé, že v ČR zatím nedokáže ziskově fungovat služba pro placené stahování hudby a ta tedy musí vegetovat z reklamy.

Banner i-legalne.cz na TN.cz

Shrnutí

Nevím, jestli pro naši společnost bude inzerce na TN.cz zajímavá (přece jen nemíříme úplně na low-end), ale dokážu si představit, že pro mnoho jiných inzerentů být může.

Pro inzerci hovoří i fakt, že server není přeplácaný reklamou (jen asi 3-4 větší grafické formáty na poměrně velkém prostoru), jako např. iDnes a mohla by na něm tedy být i slušná míra prokliku.

Pozn.: S CET 21 nemám nic společného a není tedy v mém zájmu je nějak vychvalovat, jedná se o můj subjektivní názor.

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

6 Comments on “Inzerce na Nova.cz, TN.cz, Blog.cz a i-legalne.cz

  1. já myslím, že i v ČR může fungovat fungovat web prodávající online hudbu, ale musí být uživatelsky přívětivý, což znamená hudba v mp3
    + volitelně v nějakém loseless kodeku, s pefektními ID tagy a přibalenými covery (obrázky obalu CD), hlavně bez DRM, s dobrým tříděním a vyhledáváním a také s dobrým výběrem hudby všech žánrů, stylů a ze všech koutů světa, ne jen pár komerčních hitů z USA a GB
    navíc si myslím, že rasistická reklama je to poslední, co jim může přitáhnout zákazníky, spíš se divím, že je ještě nikdo nežaloval

  2. ad „podle některých informací jich může být mnoho falešných“

    ale no tak – nesirte prosim dal neoverene informace. Byl to jeden zdroj (La trine), ktery uvedl clanek, na jehoz zaklade pak komentujici odhalili asi 1300 blogu, ktere strojove zaregistroval pan Stanislav Humplik. Hned druhy den rano jsme panu Humplikovi blogy smazali a nasadili opatreni, ktere takovym podvodum zamezuji.

    A pro predstavu – jde o 0,2% z celkoveho poctu aktivovanych blogu. Rikat tomu „mnoho“ je take nadsazene.

  3. Ad VfB:
    Za těchto podmínek by určitě prodejnost hudby tímto kanálem stoupla, ale stále by zisk několika procent z prodané skladby podle mě nestačil uživit takový projekt s takovou marketingovou kampaní. Alespoň ne v malé ČR. Si myslím.

    Ad Michal Illich:
    Tuto informaci jsem převzal tuším od Daniela Dočekala. Osobně do toho nevidím, tak jsem to napsal snad poměrně kulantně. Nedokázal a nedokážu si však představit, že v českých podmínkách může existovat tolik blogů, ale jsem ochoten uznat, že nemusím mít tak velkou představivost;-)

  4. Michal Illich: Tím že se chytáte výše uvedené věty, která obsahuje „podle některých informací“ (článek na La Trine JE informace) a „může být“ (tedy vůbec nemusí), jen potvrzujete, že to nebude tak růžové, jak neustále tvrdíte.

  5. Inzerovat na blog.cz je jako hazet penize z okna. Ale proc ne, pro konkurenci jen to jen dobre.