Heuréka zavádí PPC model – možnost zviditelnění pro firmy, nepřesnější informace pro uživatele

Porovnávač cen zboží v různých eshopech Heureka zavádí možnost zvýraznění eshopů PPC systémem (Heureka vybere odměnu za proklik na stránky eshopu ze svého webu). Co to znamená pro inzerenty a co pro uživatele?

Přesvědčí Heuréka inzerenty?

Osobně se domnívám, že nebude jednoduché přimět inzerenty hlídat další PPC systém, který nepřinese tolik zákazníků jako např. Zboží na Seznamu (kde funguje Sklik) a který pro ně představuje spíše jednu z mnoha podobných služeb, které se v ČR v posledních letech vyrojily.

Co to znamená pro uživatele?

Jen to, že v doporučovaných obchodech nenajde jen ty nejkvalitnější, ale i ty, které jsou ochotny zaplatit za to, aby byly „nejkvalitnější“. To je však poněkud přehnané – naštěstí výše nabídnuté ceny za proklik není jediným kritériem pořadí zobrazení (viz dále).

Změna řazení na Heureka

Další informace o PPC systému Heuréky:

– na vyzkoušení byly účty eshopů zařazených do Heuréky nabity na 1000 Kč, což je rozumný tah na vzbuzení zájmu inzerentů

– pokud je cena zboží nižší než 300 Kč, za proklik se neplatí

– minimální cena prokliku je podle kategorie, ve které se zboží nachází

– přednostní pozice je možné dosáhnout zvýšením ceny prokliku mimo další kritéria (oblíbenost u uživatelů, dostupnost zboží a cena zboží)

– jinak je zde praktikována klasická aukce inzerátů jako je v Skliku, je tedy účtována taková cena, která je potřeba na dosažení určité pozice (ne cena maximální nabídnutá). Pokud se obchod dostane na přednostní pozice (oranžový box), cena prokliku bude navýšena.

– prokliky lze sledovat v administraci

Co z toho vyvodit?

Jako uživatel vyhledávající nějaký produkt pravděpodobně stále budu dávat přednost Zboží na Seznamu, kde je registrovaných více eshopů. Heuréku bych používal např. v případě, že bych na ní našel komentáře ke zboží od uživatelů, příp. recenze zboží. Myslím ale, že není příliš reálné, aby uživatelé sami od sebe recenze psali.

Jako marketingový správce eshopu pravděpodobně chvíli počkám, až většina ostatních eshopů proinvestuje zkušební tisícovku a poté (až bude menší konkurence mezi placenými odkazy) to vyzkouším také a uvidím.

Na závěr bych ještě měl říct, že Heuréce držím palce, aby se na ní zobrazovalo více recenzí, komentářů a jiných informací zajímavých pro výběr zboží a byla tak svým uživatelům přínosem. Potom bych měl důvod se na ni vracet vždy, kdybych hledal nějaké zboží přes internet.

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

2 Comments on “Heuréka zavádí PPC model – možnost zviditelnění pro firmy, nepřesnější informace pro uživatele

  1. Díky za příspěvek.

    Od spuštění PPC systému je to již více než měsíc a počet zaregistrovaných obchodů stále roste. Co se týče recenzí, troufám si tvrdit, že u nejoblíbenějších produktů je již nyní dostatečný počet komentářů a recenzí, s rostoucí návštěvností a oblíbeností lidé píší názory i na produkty ostatní, takže proto doufám, že již brzy bude i pro vás nabídka Heureky dostatečně zajímavá.

    Co se týče poznámky o inzerentech. Při správné optimalizaci feedu a dalších postupů lze podle našich zkušeností a především statistik shopů dosáhnout z Heureky vyšší konverze než u služeb založeném pouze na fulltextu. A to by měl být ten hlavní důvod, proč Heureku používat jako inzerent..

  2. Děkuji za reakci a přeji hodně štěstí při další popularizaci služby. Budu jen rád, když si budu moci číst zajímavé recenze na kupované zboží i v češtině.

    Přes internet nakupuji ve svých oblíbených větších obchodech, ve kterých oceňuji služby, ale Heuréka je určitě pro spoustu nakupujících prospěšná.