Google v AdWords už umožňuje inzerovat na ochranné známky jiných firem

Do 14. září platilo, že pokud máte zaregistrovanou ochrannou známku, tak můžete Google požádat, aby nikdo jiný kromě vás nemohl v Google AdWords inzerovat na slovo, na které tuto ochrannou známku vlastníte – např. na jméno vaší společnosti. To už teď ale neplatí.

Může za to soudní pře u Evropského soudního dvoru, ve které společnost Louis Vuitton žalovala Google za ohrožení svých práv vyplývajících z držení trademarku, protože Google v AdWords umožňoval ostatním inzerovat na klíčová slova shodná s názvem společnosti. Poté, co dal soud zapravdu Googlu, tak byl vytvořen precedens, který rozptýlil obavy Googlu z dalších žalob a nyní v Evropské unii umožňuje inzerovat na názvy společností komukoli. Tím zde uvádí do praxe přístup, který zavedl už mimo Evropskou unii, např. v Británii, USA, Kanadě apod.

Toto opatření sice znamená, že inzerent bude moci uvést slova s ochrannými známkami mezi klíčová slova, ale v samotném inzerátu se nebudou moci zobrazovat. V Británii nebo Kanadě bodou moci některé subjekty, jako oficiální prodejci nebo servisy, používat slovo i v inzerátu samotném.

To bude mít za důsledek (v EU méně, v Británii a Kanadě více) většinou navýšení ceny za proklik inzerátu. Klíčová slova však teď mohou používat i přímí konkurenti společnosti a tak v podstatě parazitovat na značce společnosti, která do jejího budování vkládá nemalé prostředky.

Na toto téma jsem se dříve přel s Dušanem Janovským (alias Yuhů) v tomto článku.

.

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.