Google v AdWords už umožňuje inzerovat na ochranné známky jiných firem

Do 14. září platilo, že pokud máte zaregistrovanou ochrannou známku, tak můžete Google požádat, aby nikdo jiný kromě vás nemohl v Google AdWords inzerovat na slovo, na které tuto ochrannou známku vlastníte – např. na jméno vaší společnosti. To už teď ale neplatí.

Může za to soudní pře u Evropského soudního dvoru, ve které společnost Louis Vuitton žalovala Google za ohrožení svých práv vyplývajících z držení trademarku, protože Google v AdWords umožňoval ostatním inzerovat na klíčová slova shodná s názvem společnosti. Poté, co dal soud zapravdu Googlu, tak byl vytvořen precedens, který rozptýlil obavy Googlu z dalších žalob a nyní v Evropské unii umožňuje inzerovat na názvy společností komukoli. Tím zde uvádí do praxe přístup, který zavedl už mimo Evropskou unii, např. v Británii, USA, Kanadě apod.

Toto opatření sice znamená, že inzerent bude moci uvést slova s ochrannými známkami mezi klíčová slova, ale v samotném inzerátu se nebudou moci zobrazovat. V Británii nebo Kanadě bodou moci některé subjekty, jako oficiální prodejci nebo servisy, používat slovo i v inzerátu samotném.

To bude mít za důsledek (v EU méně, v Británii a Kanadě více) většinou navýšení ceny za proklik inzerátu. Klíčová slova však teď mohou používat i přímí konkurenti společnosti a tak v podstatě parazitovat na značce společnosti, která do jejího budování vkládá nemalé prostředky.

Na toto téma jsem se dříve přel s Dušanem Janovským (alias Yuhů) v tomto článku.

.

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj