Google si platí grafickou reklamu na Seznamu?

Před pár dny mě na Novinky.cz zaujal grafický banner na Google Chrome. Není úplně běžné, aby Google prezentoval grafickou reklamu na externích webech, o to méně na webu svého rivala. Asi si ale dokáže spočítat, že návštěvnost Novinek jen tak někde nenajde – alespoň ne za takovou cenu (neměl jsem chuť hledat třeba na iDnes apod., jestli tam reklamu prezentuje taky).

Co se týká banneru, tak ten považuji za ukázkový – jednoduchý, obsahově přímo spojený s Novinkami, jasný, s tahem na branku. Zajímavé je také to, že přestože se Google obvykle snaží cílit především na počítačově vzdělanější skupinu uživatelů, zde se banner zobrazuje v běžném zpravodajství, nikoli třeba v sekci IT webu Novinky.cz. Je zde tedy patrná snaha oslovit co nejvíce internetových uživatelů.
Pro fajnšmekry stojí za to i rozbor URL adresy s parametry pro měření návštěvnosti a konverzí, ale neměřit by bylo od společnosti, kterou živí internetová reklama poněkud úsměvné:

http://www.google.com/chrome/index.html?hl=cs&brand=CHMW&utm_campaign=cs&utm_source=cs-oa-emea-cz-tailored-Novinky&utm_medium=oa

Přestože Chrome nepoužívám (zatím mě nepřesvědčil oproti funkcemi nabitému Maxthonu), fandím mu. Nejsem si však jistý, jestli běžnému uživateli přinese něco extra oproti Internet Exploreru 8.

Pár screenshotů:

A na dotaz na závěr – v druhém screenshotu si můžete všimnout screenshotu Novinek v banneru. Kdybych byl v Googlu osobou, která připomínkuje bannery, tak bych neschválil verzi, ve které je článek s negativním nadpisem „V Říčanech našli zastřeleného elitního detektiva ÚOOZ“. Myslíte, že to je prostě první stránka, která se nachomýtla? Nebo takový nadpis dokáže přitáhnout pozornost k banneru? Nebo vás napadá jiný záměr?

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: ,
5 comments on “Google si platí grafickou reklamu na Seznamu?
  1. Petr napsal:

    Co se týče toho screenu, tak si myslím, že jde prostě o náhodu a žádný záměr tam není.

  2. VfB napsal:

    Seznam rivalem Google? to jsem málem spadnul ze židle, je TV Očko rivalem MTV nebo FC Dolní Lhota rivalem Chelsea?

  3. Vít napsal:

    No, myslím že to berete špatně. Nemůžete to takhle porovnávat. Asi takhle, v česku je vepřo knedlo zelo úspěšným rivalem řekněme pizzy. To že jinde na světě by si neškrtlo je věc jiná, ale u nás tomu tak je…

  4. Adwebio napsal:

    Reklama je to pěkná a myslím si, že bude mít i dost vysoký click rate. Myslím si ale, že Google Chrome nemá moc co nabídnout oproti konkurenci. Google tak může těžit jedině ze své silné pozice na trhu a pár procent tak urvat pro sebe, ale myslím si, že hodně BFU zůstane u Exploreru a případně u Firefoxu. Na druhou stranu je výhoda Chrome v tom, že nabízí určité propojení s ostatními službami Google a člověk tak může mít všechno pod jednou střechou.

  5. Honza napsal:

    Vtb: „je TV Očko rivalem MTV“

    No určitě ano.. podle toho, zda chceš poslouchat půl dne keců na MTV, nebo hudbu na óčku. MTV by se klidně mohla přejmenovat na Talk TV.. lépe by to vystihlo její obsah.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj