Firemní zápisy v katalozích firem vyhledávačů po roce

Asi před rokem jsem na Lupě publikoval Glosu o tom, že u některých vyhledávačů se tolik nevyplatí investovat do zápisů v katalogu firem a dnes jsem schopen konstatovat, že tato situace se ještě prohloubila.

Seznam dlouhodobě investuje do kvalitního katalogu firem a mnohdy se mi stává, že než abych našel otevírací dobu nějakého úřadu na jeho webových stránkách, tak ji mnohem rychleji najdu v zápisu na Seznamu, resp. na jeho Firmy.cz – někdy totiž zápis obsahuje informace, které nejsou ani na webu úřadu nebo firmy. Nedávno jsem hledal telefon na zubaře, který změnil telefonní číslo a zápis jeho ordinace na Seznamu byl jediná možnost, jak telefonní číslo zjistit.

Atlas a Centrum tak kvalitní katalogy firem nemají. Lidé to vědí a proto tam firmy nehledají. Hledají na Seznamu.

K čemu se ale chci dostat: před rokem jsem hodnotil, jestli je vhodné při zápisu do katalogu firem dělit rozpočet na 3 stejné díly pro Seznam, Centrum a Atlas. Tehdy jsem tvrdil, že na Seznam se vyplatí dát větší díl rozpočtu. Teď po dalším roce zkušeností, kdy jsme měli zápisy ve firemních katalozích všech těchto vyhledávačů jsem se rozhodl rozdělit rozpočet způsobem 80% pro Seznam (Firmy.cz), 10% pro Centrum a 10% pro Atlas (přičemž Atlas má ještě slabší výsledky než Centrum), a to prostým porovnáním statistik návštěvnosti (uvažoval jsem jen přístupy z placených pozic v katalozích).

Stále více se potvrzuje to, co jsem tvrdil loni – tedy že návštěvnost Centra a Atlasu netvoří lidé vyhledávání chtiví, ale spíše ti, kteří tam chodí za jinými službami, než je vyhledávání. Na Seznam chodí lidé hledat.

Pozn.: Jen abychom si rozuměli – zápisem v katalogu firem myslím to, že pokud provozuji firmu prodávající buldozery, zařadím textový reklamní zápis do sekce „Prodejci těžké stavební techniky“. Google takový katalog firem neprovozuje, takže ho nezmiňuji.

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj