Etarget zavádí novou reklamu pro eshopy

Jedná se v podstatě o modifikaci nedávno zpřístupněné možnosti obohatit textový inzerát o obrázek. Tato verze, tzv. Eshop Ads umožňuje přidat obrázek k textovému inzerátu provozovatelům eshopu, u kterých si zákazník může zboží přímo koupit z webu.

Čím se liší oproti inzerátu s obrázkem?

Jak můžete vidět z obrázku, inzerát je mnohem výraznější, a to díky použití červeného pruhu s textem „Výhodná cena“. Dále je možné použít větší obrázek (100x80pix) a uvést cenu produktu (starou přeškrtnutou a novou zvýrazněnou). Celá grafika inzerátu je úplně jiná, mnohem barevnější a výraznější. Otázkou je, jestli šipky vlevo a vpravo umožní listování mezi produkty jednoho inzerenta nebo různých inzerentů na základě relevance.

Jaké jsou nevýhody?

Za největší nevýhodu považuji možnost vložení pouze 5ti takových inzerátů najednou, nepočítejme tedy s žádnými velkými akcemi… Ceny bude nutné pečlivě hlídat (jsem zvědavý, jestli a jak eTarget bude kontrolovat rozdíl mezi reálnou cenou v eshopu a cenou uvedenou v inzerátu). Mimochodem nechápu, proč ještě nějakého provozovatele PPC nenapadlo umožnit jednoduché napojení nebo tvorbu inzerátů podle XML feedů pro vyhledávače zboží typu Zboží.cz, ve kterých se zobrazuje vždy aktuální cena (i ostatní potřebné informace, jako je cílová URL adresa, název produktu apod.) a člověk tak nemusí inzeráty stále hlídat. To je ale jen takové povzdechnutí – zpět k novému typu inzerátů od eTarget.


Zajímavé je, že cena takového inzerátu bude stejná jako inzerátu běžného – tedy nic se neplatí za zobrazení, pouze za proklik. Vzhledem k novému formátu a grafice, které jsou neokoukané však předpokládám, že míra prokliku bude alespoň zezačátku výrazně vyšší, než u standardního inzerátu. Co myslíte?

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.