Dokáže gramatická chyba v textové internetové reklamě zvýšit proklikovost?

Při brouzdání na Novinky.cz jsem našel textovou reklamu, která mě zaujala. A to tím, že v ní byla gramatická chyba. Přemýšlím tedy, jestli taková chyba může uživatele zaujmout a přispět k vyšší míře prokliku?

 

 

Nechci moralizovat nad tím, jak se mohlo stát, že agentura, kterou používá GE Money bank zveřejnila text s takovou hrubkou; to už si s ní určitě GE Money vyřídí sama. Nakonec každý někdy udělá chybu, z vlastní zkušenosti však vím, že text obvykle projde rukama několika lidí, než je zveřejněn a nechápu tedy, že se dostal na světlo, aniž by si hrubky někdo všimnul.

Proto jsem přemýšlel, jestli to nemůže být záměr, při kterém by se GE Money bank pokoušela zvýšit proklikovost svého textového sdělení: nakonec si nepamatuji reklamu, ve které by byla gramatická chyba a může to být tedy celkem originální pokus. Myslím ale, že při propagaci produktu pro movitější klientelu (kreditní karta se slevovým bonusem bene+) by se banka touto cestou vydala jen těžko, přece jenom hrubka v reklamě by brand buildingu udělala jen medvědí službu.

Každopádně si ale myslím, že záměrné vložení hrubky do reklamního sdělení není špatný tip na to, jak může zaujmout někdo, komu nezáleží na budování značky.

O nás

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

4 Comments on “Dokáže gramatická chyba v textové internetové reklamě zvýšit proklikovost?

  1. Moc pjeknej článek.

    Admin: díky za pochvalu, ale odkaz mažu.

  2. o něčem podobném se spekulovalo u Nového zákona (druhá klížka Petra Staníčka o CSS) kde je na hřbetě knihy uvedeno CCS namísto CSS xD

  3. Zamer to nejspis nebyl, navic lide na internetu ctou rychle a vetsina si te chyby ani nevsimne. Jine by bylo napr. „Zýskejte“…
    A mimochodem, prvni komentar je ryze reklamni 😉

  4. Záměr určitě ne, cílová skupina takové praktice neodpovídá a provedení je natolik „nenápadné“, že si ho většina lidí ani nevšimne. Ať kontroloval kdo kontroloval, zjevně to úplně nezvládl. 😉