Další konsolidace na trhu kontextové reklamy v ČR

Společnost Internet Billboard, a.s. se rozhodla ukončit aktivity v kontextové reklamě a nadále se věnovat jen reklamě intextové a kontext přenechat eTargetu. Citace z emailu, který mi poslal Internet Billboard, protože jsme u nich platili kontextovou reklamu: „Na základě našeho strategického rozhodnutí o spolupráci se společností ETARGET a.s., jsme se rozhodli, se nyní věnovat vývoji pouze Intextové reklamy (reklamní sdělení spojené s konkrétním slovem nebo frází přímo v textu stránky).“ Po loňském převzetí adContextu (dříve provozovaného Computer Pressem) by tak letos eTarget převzal další systém kontextové reklamy.

Zároveň to vypadá, že se máme na co „těšit“, protože Internet Billboard plánuje do současného systému textové reklamy (dříve tuším bbText) umožnit přidání flashe a nedejbože i videa: „…Pro inzerenty připravujeme tyto novinky: – zobrazování nových formátů bublin (textových inzerátů), které mohou obsahovat flash, text, text doplněný o logo nebo video…“

Osobně nejsem příznivcem tohoto druhu reklamy, o čemž svědčí i můj článek pro Lupu ze začátku roku 2007 o reklamě TakeIt, který běží právě na technickém řešení Internet Billboardu. Původní bbText jsem ještě skousl, protože se k němu dostanu jen při čtení blogu Daniela Dočekala, i když způsobuje velmi dlouhé zdržení při načítání stránky. Pokud si však představím, že omylem myší přejedu přes nějaké slovo v textu stránky a začne se mi přehrávat nějaké video, tak to asi nerozčešu…

Důležitá informace je také ta, že „intextová reklama“ nebude kontextová (nebude mít souvislost s obsahem stránky), ale pouze textová a bude souviset jen s konkrétním slovem, které může být v nechtěné souvislosti zcela nevhodné pro inzerenta a zároveň velmi obtěžující pro uživatele.

Možná to nejlépe vystihl už můj poštovní klient, který pro mě Internet Billboard (i s jeho emailem) rovnou zařadil do koše.

Odpověď na můj dotaz co se stane s penězi, které máme na účtu IB kvůli kontextové reklamě, pokud nemám zájem o reklamu Intextovou:

Dobrý den,

přesně jak uvádíte kontextovou reklamu přebírá eTarget. V případě, že
nebudete chtít využívat služeb InTextové reklamy, budou Vám peníze vráceny.

Již v systému BBkontext šla cca 1/3 reklamy také do InTextové reklamy.
Textová reklama nabízí řadu výhod:

- jedná se o neagresivní typ reklamy

- uživatel si reklamu vyžádá sám po najetí nad potržené slovo

- Intextová reklama dává pozornost právě Vaší reklamě

Budeme rádi pokud budete využívat naší InTextovou reklamu, věříme, že i pro
Vás jako uživatele bude zajimavá a přínosná.

S přáním hezkého dne


Olga Hromadová

BillBoard.cz team

Komentář: Osobně minimálně s prvními dvěma odrážkami nemohu souhlasit.

Znění prvotního emailu informujícího o ceně:

Vážený uživateli,

rádi bychom vás informovali o změnách, které připravujeme v nejbližší době a týkají se Kontextové/Textové reklamy v systému BillBoard.

Na základě našeho strategického rozhodnutí o spolupráci se společností ETARGET a.s., jsme se rozhodli, se nyní věnovat vývoji pouze Intextové reklamy (reklamní sdělení spojené s konkrétním slovem nebo frází přímo v textu stránky). V tomto formátu reklamy vidíme velký potenciál jak pro inzerenty, tak pro majitele webových stránek.

Intextová reklama bude mít zcela nové uživatelské rozhraní s mnoha zjednodušenými funkcemi, které jsme upravili na základě požadavků vás klientů. Spuštění zcela nové Intextové reklamy plánujeme na začátek měsíce května.

Postup spuštění nového systému:

Všem uživatelům bude nový systém zpřístupněn 10 dnů před jeho skutečným uvedením do provozu. Tuto dobu mohou všichni uživatelé využít k seznámení se s novým prostředím a nastavením svých kampaní či serverů v novém systému.
V den „D“, jehož přesné datum Vám sdělíme s předstihem minimálně 14 dnů, se všechny kampaně ve starém systému zastaví a spustí se nově založené kampaně v novém systému.

Co to pro Vás znamená?

Inzerenti si své kampaně v průběhu zkušebního provozu nastaví do nového systému. V den „D“ se kampaně ve starém systému zastaví a po přesunu finančních prostředků do nového systému se spustí nastavené kampaně v novém systému.
Majitelé serverů, budou vyzváni k postupné výměně kódů ve svých stránkách.

Pro inzerenty připravujeme tyto novinky:

zobrazování nových formátů bublin (textových inzerátů), které mohou obsahovat flash, text, text doplněný o logo nebo video
přehledné, rychlé a jednoduché rozhraní s informacemi o konkurenčních kampaních

příjemnou změnou bude také možnost zakoupení Intextové kampaně jak na kliky tak na imprese
zvolit si budete moci mezi pevnou cenou nebo aukčním modelem s pohyblivou cenou
možnost cílit na jednotlivé servery

Pro majitelé serveru připravujeme tyto novinky:

smlouva v papírové podobě zaslaná poštou – již není podmínkou vlastnit elektronický podpis
vystavování faktury a zasílání taktéž poštou
možnost zakázat zobrazování určitého typu bubliny (textového inzerátu)
větší zdroj příjmů
platit budeme za kliky i zobrazení

O všech dalších novinkách a změnách týkající se Intextové reklamy budete informování v následných zprávách a v dostatečném předstihu. Nápověda k novému systému bude k dispozici online. Zároveň je možné se s jakýmikoli dotazy obrátit na oddělení supportu: support@billboard.cz

Přejeme Vám příjemný den

Za BillBoard team

Ingrid Lorková
Marketingový specialista / Marketing assistant

tel: +420 553 615 555

Internet BillBoard a.s.

http://internet.billboard.cz

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , , , ,
One comment on “Další konsolidace na trhu kontextové reklamy v ČR
  1. Martin napsal:

    A konečně je tu také konkurence, ELinead http://www.elinead.com je nový reklamní systém intextové reklamy. Myslím že pokud na trhu bude více poskytovatelů intextu, povede to k nějakým zajímavým technickým vylepšením.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj