Co nás čeká v Google AdWords? Reklama do TV, rádia i tisku.

Google se rozrůstá a všímá si i inzerentů v jiných médiích, než je internet. Ve Státech už tedy oslovuje zadavatele reklamy, pro které může být jednodušší spravovat všechny kampaně vč. TV, rádia a tisku přímo v účtu AdWords. Výhodou je přesné cílení a měřitelnost.

 

Právě měřitelnost reklamy je jedna z největších výhod, které Google proklamuje. Zadavatel si tak může prohlédnou v účtu AdWords nejen statistiky webových kampaní, ale i poslechovost rádiového spotu nebo počet zobrazení v TV. Ale popořadě…

 

Reklama v tisku

Google umožňuje nákup reklamního prostoru v časopisech a novinách, umožňuje jednoduché vytvoření inzerátu a také měření efektivity inzerátu, a to např. tak, že v inzerátu je uvedeno telefonní číslo, které až přesměrovává na telefonní číslo inzerenta. Pokaždé, když na číslo někdo zavolá, připočte se „návštěva“, čímž lze jednoduše měřit účinnost. Pro každý inzerát potom může být jiné zprostředkovávající telefonní číslo.

 

Reklama v rádiu, rozhlase

Opět umožňuje jednoduché vytvoření radiového spotu a jeho následné odvysílání v 1600 rozhlasových stanicích, takže je možné cílit i regionálně. Měření efektivity je opět přímo v účtu AdWords a zajímavostí může být event trigger, což je mechanismus, který reklamní spot odvysílá pouze při nějaké události, např. spojené s počasím (třeba pouze pokud prší). Například prodejce klimatizací může nastavit inzerci pouze pokud aktuální teplota překročí 27 stupňů Celsia (zatím spíše pouze Fahrenheita, nebo jak se to píše – ve Státech…).

 

Reklama v televizi

Reklamní čas v TV je opět možné nakoupit přes AdWords, které současně umožňují vytvoření jednoduchého video spotu. Efektivitu je opět možné měřit přes Google Analytics a inzerovat tak lze i na TV stanicích, jako jsou Discovery Channel, MTV, National Geographic apod.

 

Reklamní Gadgety

Gadgety jsou malé aplikace, které fungují na inzertním webu. Jsou to tedy jakési funkční webové stránky vložené do jiných webových stránek. To umožňuje uživateli např. vybrat si letenku v několika krocích, třeba i se zobrazováním map, aniž by opustil stránku, kterou zrovna prohlíží (což flash neumí). Tyto gadgety je potom možné sdílet a šířit, nebo třeba vložit do své personalizované stránky iGoogle.

 

Reklamy ve hrách

Tvůrci her (např. i internetových) nemusí sami shánět reklamu, která by jim zaplatila vývoj, ale mohou ve své hře nechat zobrazovat reklamu přes Google. Inzerent si tak může vybrat, že chce svoji reklamu zobrazovat v konkrétní hře, nebo ji může zobrazovat kontextově.

 

 

A ještě něco k cílení…

 

Demografické cílení

Cílení podle věku, pohlaví, bydliště apod. je možné ideálně na serverech, na kterých člověk zadává reálné údaje o své osobě. Takovými servery jsou především komunitní servery, typu MySpace, Friendste, Facebook apod. Tato inzerce podle demografických vlastností je na těchto serverech možná také už dnes a může to být zajímavé i pro inzerenty z jiných zemí (např. ČR, SK), protože tyto služby využívají lidé z celého světa.

 

Cílení na typ přístrojů

Algoritmy Googlu dokáží rozlišit, jestli si uživatel web prohlíží na PC, notebooku nebo mobilním telefonu a zadavatel tak může cílit třeba pouze na uživatele, kteří si prohlížejí web pomocí iPhonu.

 

 

Je vidět, že možnosti pro inzerenty jsou obrovské a uvidíme, kdy (a jestli) bude možné přes AdWords zadávat inzerci v jiných než internetových médiích i v ČR. Česká pobočka Google se velmi činí v lokalizaci všech služeb Googlu, ale toto je přece jen poměrně velké sousto. Nechme se ale překvapit.

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj