Čeho se v e-mailingu vyvarovat, abyste si nezvyšovali spam skóre?

V Češtině se o tom píše pramálo, proto ze zahraničních zdrojů vybírám nejdůležitější rady, čeho se vyvarovat při tvorbě newsletterů v rámci e-mailového marketingu a neskončit tak ve spamu s vysokým spam skóre.

Jak získat nízké „spam skóre“ při rozesílání newsletterů

Formátování

Vyhýbáme se PSANÍ VERZÁLKAMI (velkými písmeny), divokým barvám, nadměrnému používání vykřičníků!!!

Předmět

Je nejdůležitější hodnotící kritérium pro spam filtry – podle něj dokáží rozpoznat, jestli e-mail psal člověk nebo robot. Měl by být poutavý, ale ne zavádějící.
Vyhýbáme se slovům, jako zdarma, hypotéka, pojištění, kasino, kupón, klikněte apod. Nepoužíváme příliš mnoho nezvyklých znaků, jako **/Ahoj/**. Opatrně pišme o vydělávání peněz, šetření peněz apod.

Obsah

Obrázků nesmí být příliš mnoho, nebo pouze jediný, pokud nejsou (není) doplněný i dalším textem.
Nepíšeme žádné úvodní představování sebe nebo společnosti – dávali bychom tím najevo, že nás adresát zatím nezná.
Nepoužíváme spamovací slova a příliš mnoho zvláštních znaků, nevalidní kód, obrázky a text mají být v rozumném poměru. Odkazy mají směřovat přímo na web, nebo přes spolehlivé zkracovače.
Spam filtry také ověřují, jestli je k dispozici i textová verze webu (plain text verze).

Technické aspekty e-mailu

Dáváme si záležet na kódu, aby nebyl lajdácký, nebo překopírovaný z Wordu. Nepoužíváme pro kódování emailů MS Word nebo Publisher.

Pole „To:“

Pokud do pole příjemce vložíme jen e-mailovou adresu, kterou můžeme získat kdekoli, hodnotí to spam filtry negativněji, než když v poli vidí jméno, např. „Josef Novák“. Dáváme tak najevo, že adresáta známe. V MailChimpu je jednoduché toto jméno vložit přes tzv. Merge tags

IP adresa

Spam filtry kontrolují IP adresy, jestli z nich nebyly odesílány závadné e-maily. Bohužel kontrolují i příbuzné IP adresy a pokud někdo spamuje a používá stejný hosting/server, může to postihnout i nás.

Jméno a e-mailová adresa odesílatele

Pokud má adresát naši e-mailovou adresu v adresáři, získáváme plusové body. Spam filtry tak zjistí, že nás opravdu zná. Požádáme proto adresáty, aby si nás přidali do kontaktů. Ideálně v hlavičce každé zprávy.
Hůře jsou posuzovány také newslettery, posílané z freemailů. Nedoporučuje se proto posílat velké e-mailové kampaně z emailů na doméně seznam.cz, gmail.com apod. Až na výjimky však rozesíláme z domény eshopu nebo webu. Nepodstrkujeme adresu odesílatele ze smyšlených, cizích a neregistrovaných domén.

Informace od ostatních spam filtrů

Spam filtry si zjišťují informace mezi sebou navzájem. Pokud nás tedy třeba na Seznamu lidé často označují tlačítkem „Spam“, může nás to postihnout i v e-mailových schránkách jiných poskytovatelů.
Pokud chceme konkrétně na Seznamu sledovat, jak nás lidé označují tlačítkem „Spam“, můžeme se registrovat do jeho služby Feedback Loop: http://fbl.seznam.cz/feedbackloop V MailChimpu už je však integrovaná (viz abuse report dále).
Jaká je ochrana před označováním spamovacím tlačítkem? Prostě v e-mailingu poskytujeme zajímavé informace a píšeme poutavé nadpisy, aby adresát nechtěné tlačítko nepoužil.

Jak se dozvíme, že máme problém se spam filtry?

Není to vždy zcela zjevné, ale pokud používáte MailChimp, tak se zkuste podívat na stránce s reportem kampaně na nenápadnou kolonku „Abuse report“, který udává právě počet, kolikrát nás někdo označil za spam.
Pokud to někdo udělal, můžeme si ho zobrazit v záložce „Activity – Complaints“ a vyřadit ho z rozesílek.
Dalším náznakem může být propad v počtu otevřených zpráv (tzv. open rate)

A nakonec…

Nemusíme se bát příliš. Spamové filtry mají poměrně chytré algoritmy, takže nás nehodí do koše, pokud občas použijeme slovo „sleva“ nebo nějaký ten vykřičník! Zkuste se však vždy vžít do adresáta a posílejte mu pouze to, co je pro něj zajímavé a tak často, aby to pro něj nebylo obtěžující.

 

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s: , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj