Ataxo Social Insider? Ne zcela pozitivní zkušenosti.

Ataxo Social Insider (ASI) je služba, která umožňuje nadefinování klíčových slov či sousloví a pokud o nich někdo něco napíše na českém nebo slovenském internetu, tak tyto zmínky zaznamená, čímž nám je umožní monitorovat. Zvládá sociální služby typu Facebook, Twitter, Youtube, největší zpravodajské servery vč. komentářů pod články a některé zajímavé diskuze – například maminkovské a miminkovské, na kterých se probírá opravdu všechno.

 

Jak jsme chtěli používat Social Insider

Po monitoringu trhu s podobnými nástroji jsme zjistili, že nic papírově zajímavějšího než Social Isider na českém trhu neexistuje, takže jsme službu poptali a domluvili se na jejím používání. Protože jsme kromě výše zmíněných serverů chtěli monitorovat i další z našeho oboru, domluvili jsme se na ceně za roční používání a do smlouvy jsme přidali přílohu, kde se Ataxo zavazuje do 2 měsíců a část do 3 měsíců přidat několik desítek zdrojů (webů), které jsme chtěli monitorovat také. Do dvou měsíců jich ale Ataxo přidalo jen velmi omezené množství a dále už bylo ticho po pěšině. Přesto že jsem v měsíčních intervalech urgoval přidání těchto zdrojů, dostával jsem jen pravidelné výmluvy a ujišťování, že do 14ti dnů to bude přidáno atd. atd. Postupně jsem od podpory kontaktoval nadřízené a jejich nadřízené, ale bez většího úspěchu.

 

Ne že by služba nebyla prospěšná i tak (zdrojů je i tak dost), ale představovali jsme si víc a hlavně jsme čekali korektnější jednání ze strany Ataxa / H1, které službu provozují. Smlouvu jsme podepisovali v září 2011, takže téměř po roce stále nejsou splněny podmínky, ke kterým se Ataxo ve smlouvě zavázalo.

 

Laxnost je vidět i z dalšího fungování Social Insideru, kdy momentálně už třetí týden služba nefunguje správně a místo zmínek z pouze českých a slovenských webů máme ve výsledcích zmínky ve všech možných jazycích, což u mezinárodně fungující společnosti monitorující klíčové slovo názvu firmy dokáže celkem nadělat paseku. Podle představitelů Ataxa se „zbláznil jazykový filtr“, což ale prakticky znemožňuje užívání služby.

 

Nevím, jestli ostatní uživatelé této služby na Ataxo netlačí nebo Social Insider používáme sami, ale na opravu mně 2 týdny (kdoví jestli) připadají poměrně dlouhá doba.

 

Máte zkušenosti, jestli na trhu existuje podobná, lepší služba?

 

PS: Doufám, že provozovatelé služby používají Social Insider i na monitorování sebe samých a vyskočí jim tento článek v jejich Insideru a napadne je popřemýšlet o nápravě…

 

 

Profesně se zabývám internetovým marketingem a také mobilní reklamou. Žiju v Brně.

Označeno v Internetový marketing Označeno s:
4 comments on “Ataxo Social Insider? Ne zcela pozitivní zkušenosti.
  1. Marek Bačo napsal:

    Hezký den,

    chtěl bych nejdříve poděkovat za zpětnou vazbu k Ataxo Social Insideru (vážně si ji ceníme), respektive k supportu a zároveň vyjádřit lítost nad negativní, přesto oprávněné pousouzení našeho help-supportu v oblasti přidávání zdrojů a době odezvy.

    Po prozkoumání situace musím také přiznat, že valná většina toho, co zde píšete, je bohužel pravda (kolega, s kterým jste si psal je a bude ještě tento týden mimo kancelář).

    Jelikož však máme podesanou smlouvu, rád bych tento problém vyřešil napřímo obchodně a nikoli přes komentáře na blogu.Věřím, že Vás kolegové již kontaktovali a že tyto problémy brzy vyřešíme.

    Díky za otevřenost a upřímnost
    Marek Bačo, h1.cz

    • Viktor - admin napsal:

      Děkuji za komentář, počkáme tedy ještě na kolegu a snad to už dáme do pořádku.

      Zároveň děkuji ostatním (i konkurenci tohoto nástroje od Ataxa) za doporučení zaslaná emailem. Pro ostatní čtenáře – alternativou mohou být nástroje od Socialbakers, BuzzBoot, Newton, BrandEmbassy… Některé se ale specializují pouze na monitoring sociálních sítí, ne zpravodajství, blogů a diskuzí.

  2. Jakub Mach napsal:

    A proč nevyzkoušíte ZoomSphere.com? Umí filtrovat zmínky i podle jazyka a na monitoringu svého listu webů se jistě domluvíte. Kromě monitoringu získáte i vyjímečný nástroj na správu sociálních sítí. CNN tento nástroj zařadila do letošního reportu TOP50 IT firem, tak proč to alespon nevyzkoušet :-)

  3. Viktor - admin napsal:

    Tak pro zájemce jen status k Social Insideru od Ataxa/H1.cz:

    1) Chyba, která znemožňuje použití Social Insideru, tedy to, že je zaplevelen příspěvky v různých jazycích, vč. čínštiny, trvá už 1,5 měsíce a nevypadá to, že by se to mělo jen tak změnit.

    2) Na přidání námi požadovaných zdrojů (sledování pro nás zajímavých webů), ke kterému se Ataxo smluvně zavázalo, čekáme bez měsíce už rok. Přitom mně naposledy na osobní schůzce 11.7. zástupce Ataxa přislíbil přidání 6-7mi zdrojů v červenci, dalších 20ti do konce srpna a zbytek do konce září. Takových příslibů jsem během toho necelého roku slyšel ale více.

    Ultimátum tedy trvá do konce září, poté se začnu dívat po jiných službách. Ataxu se asi uleví, že?:)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vítejte na mém blogu převážně o internetovém marketingu. Kromě článků, které jsem napsal pro Lupu se sem snažím dávat zajímavosti z internetového marketingu, se kterými se potýkám při své práci.
Blog nejen o internetovém marketingu
Kromě PPC, SEO, SEM a dalších disciplín se budu zmiňovat i o bannerových online reklamách, příp. dalších věcech, týkajících se webu a internetu.

W o r n l o o k | Viktor


RSS Zdroj RSS zdroj